Televizyonlar için bulutta oyun başladı

Aylardır beklenen haber geldi ve oyun alanında devrim niteliği taşıyan bulut hizmetlerinin perakendede yer alan televizyonlara sunuşu başladı. Yaklaşık bir yıl boyunca geldi geliyor sesleri arasında kendinden sürekli söz ettiren sürece, LG’nin ardından Samsung da katılım gösterdi. Televizyonlar yeni platform olarak resmen sahada…
04.08.2022 11:54 GÜNCELLEME : 04.08.2022 11:54

PARA OYUN/ ALİ EFE İRALI Google'ın Stadia isimli konsol platformuyla birlikte LG'nin başlangıç fişeğini ateşlediği televizyonda bulut sistemi, pek çok markanın telaşlı biçimde perakendede köşe kapmaca oynamasına sebep olmuştu. LG, önce Ağustos 2021'de masaüstü platformlara yönelik bilgisayar oyunlarının oynanabilmesine yönelik çalışmalarını duyurmuş; ardından Aralık 2021'de de yeni nesil televizyonlarında Stadia'nın kullanılabilir hale geldiğini ilan etmişti. Ocak 2022'de de Nvidia'nın Geforce Now bulut hizmetiyle bir iş birliğine gitmişlerdi. Benzer tarihlerde Samsung da Geforce Now ve Stadia ile uyumlu oyunların yeni akıllı televizyonlar (Samsung Smart TV) aracılığıyla ekstra bir konsola ihtiyaç duymaksızın oynanabilecek altyapıya sahip olacağını duyurmuştu. Biz de bunu tam 23 sayı önce yazmıştık. Beklenen oldu. Samsung, 1 Temmuz itibarıyla merkezi Güney Kore'den yaptığı açıklamalarında süreci ilan etti. Hem de önemli bir farkla. O da neredeyse tüm konsol süreçlerini içine alan çok dinamik bir yapıyı kapsıyor.

VE SAMSUNG SAHADA…

Gaming Hub ismiyle yeni nesil oyun yayıncılığı tecrübesi olarak lanse edilen sistemle birlikte, Samsung televizyonlarını farklı bir boyuta taşıyor. Perakendedeki konumunu sağlamlaştırmaya çalışan şirketin, Xbox, GeForce Now, Stadia, Utomik gibi platformlara tam destek sağlayan bir altyapı hazırladığı belirtiliyor. Yapılan basın duyurularında, kullanıcıların Bluetooth'lu kulaklık ve kontrolör gibi kendi favori çevre birimlerini ekstra bir donanıma sahip olmak gerekmeksizin kullanabilecekleri aktarılıyor. Ayrıca diğer bir önemli nokta da masaüstü bilgisayar oyunlarının dev perakendecisi ve pazaryeri Steam'in (Valve şirketi), popüler oyunlara yönelik yaptığı seçmeleri simgeleyen kürasyonlara benzer anlamda bir kürasyon sürecini de sisteme entegre ettikleri ifade ediliyor. Bu da demek oluyor ki, rekabet artık çok yönlü ve hem konsol hem masaüstü platformları aynı şekilde tek cepheye sıkıştıran bir hal almaya başlıyor. Markanın bir pazarlama hamlesi olarak sunduğu diğer önemli noktaysa, gelişmiş yapay zekâ teknolojisi üzerinden görüntünün işlenme sürecinde bir hız kazanıldığı dolayısıyla girdi gecikmelerinde azaltmaya gittiklerinin belirtilmesi gibi duruyor. Bu önemli, çünkü pek çok oyuncu milisaniyelerle dahi mücadele eden bir faaliyet gösteriyor. Özellikle e-spor turnuvaları merkeze konulduğunda, gelecek nesilleri çok daha önemli gelişmelerin beklediğini söylemek yanlış olmayacak.

KONSOLSUZ VE VİDEO İZLER GİBİ

Oyun şirketlerinin pazarlama anlamında, ellerinde tuttukları araç opsiyonlarını genişletmek için bulut teknolojisi inanılmaz fırsatlar sunuyor. Her eve o veya bu şekilde girebilmenin yollarının arandığı bir anda, çok başarılı bir hamle olarak karşımıza çıkan LG ve Samsung şirketlerinin hamleleri, akıllarda farklı soru işaretleri de oluşturmuyor değil. Örneğin, ileride böylesine, video izler gibi oyun oynama fırsatı tanıyan ve herhangi bir konsoldan bağımsız olarak çalıştırılabilen yapılar söz konusuyken; konsolun geleceği ne olacak? Bunun cevabı bugün için çok net. Aradaki fiyat farkı ve amaca yönelik olma durumu, konuyu çok bariz bir farka sürüklüyor. Ayrıca her oyuncunun istekleri ve yönelimleri bir değil. Hatta farklılık bakımından, perakendeyi en çok zorlayan kitlenin oyuncular olduğunu söylemek yanlış olmayacak. Hal böyle olunca, her gelir grubuna, her zevke göre bir tüketim aracının perakendede kendi pazarını oluşturuyor olması kaçınılmaz. İktisadi anlamda Jean-Baptiste Say'in ve ona ithafen de John Maynard Keynes'in çalışmalarında farklı biçimlerde dile getirildiği söylenen ve hakkında onlarca makale bulabileceğiniz bir söz mevcut bu duruma örnek olarak söylenebilecek. O da her arz kendi talebini yaratır sözüdür. Çok ama çok tartışılan bir sözdür bu. Ve niş alanları hedef alması konusunda çok farklı fikir ayrılıkları vardır. Ancak odak noktasının oyun teknolojileri ve müşterinin dijital yerli olduğu bir ortamda bu sözün doğruluk payı olduğu söylenebilmektedir. Önemli olan kârı maksimize edebilecek düzeyde bir verinin oluşup oluşmadığıdır ki, televizyon nasıl alıcısını her dönemde buluyorsa, konsol da bulmaya devam edecektir. Tıpkı yaklaşık 20 yıldır gazetenin kağıt baskıya son vereceği iddiasının hali hazırda kendini tamamen gerçekleştiremediğinde olduğu gibi.

BİZE ULAŞIN