Çalışanlar en çok psikolojik danışmanlık hizmeti aldı

GİRİŞ TARİHİ: 04.04.2025 GİRİŞ TARİHİ: 12:01 SON GÜNCELLEME: 04.04.2025 12:01
Avita Çalışan Destek Programı kapsamında sunulan hizmetlere ilişkin 2024 Değerlendirme Raporu, çalışanların en çok hangi alanlarda desteğe ihtiyaç duyduğunu gözler önüne seriyor.

Dünya genelindeki mutluluk seviyelerini ölçen Birleşmiş Milletler'in (BM) 2012'den beri yayımladığı Dünya Mutluluk Raporu'nun 2024 yılı sonuçlarına göre, Türkiye 150'yi aşkın ülke arasında 94. sırada yer aldı. AVİTA Çalışan Destek Programı değerlendirme raporu, bu tabloyu destekler nitelikte veriler sunarak çalışanların ruh sağlığına yönelik ihtiyaçlarını ortaya koyuyor.

Son beş yılda en çok tercih edilen hizmet, psikolojik danışmanlık oldu. Pandemi döneminde (%33) yoğun talep gören bu hizmet, 2024 itibariyle %43'e yükseldi. Bu artış, çalışanların ruh sağlığını koruma ihtiyacının giderek arttığını gösteriyor. Psikolojik destek alanların %84'ü kendileri için, %14'ü eşleri veya aile bireyleri için, %2'si ise çocuklarıyla ilgili uzmanlara başvurdu. En sık danışılan konular arasında kaygı belirtileri (%17), çocukluk gelişimi (%14) ve depresif belirtiler (%7) öne çıktı.

AVİTA'ya danışan çalışanların %62'si kadın, %38'i erkeklerden oluştu. Kadın çalışanlar en çok psikolojik danışmanlık hizmetinden yararlanırken, erkek çalışanlar en çok mevzuat danışmanlığı için başvurdu.

Hukuki Konular ve Tıbbi Danışmanlık da Gündemde

2024 yılında psikolojik danışmanlığın ardından en çok talep gören hizmet, %29 ile mevzuat danışmanlığı oldu. Özellikle ev sahibi-kiracı ilişkilerine dair hukuki danışmanlık taleplerinde artış gözlendi. Geçtiğimiz yılda dikkat çeken bir diğer konu ise tıbbi bilgi danışmanlığıydı. Bu alanda destek isteyen çalışanların %9'u en çok çocuk hastalıklarıyla ilgili bilgi almak için başvurdu.

Farklı Alanlarda Destek Devam Etti

2024 yılında çalışanların başvurduğu diğer hizmetler arasında sağlıklı beslenme danışmanlığı (%6), mali bilgi danışmanlığı (%6), veteriner danışmanlığı (%2) ve genel bilgi danışmanlığı (%5) yer aldı. Ayrıca, bel, boyun ve sırt ağrıları ile ofis ergonomisi konusunda danışmanlık alan çalışanların oranı %1 olarak kaydedildi. 2024 yılında danışanlara 78.000'in üzerinde seans gerçekleştirildi. Bu seansların %44'ü yüzyüze, %39'u telefondan ve %17'si online olarak yapıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.