Dijitalin en kârlısı kitap

GİRİŞ TARİHİ: 21.04.2021 GİRİŞ TARİHİ: 13:17 SON GÜNCELLEME: 27.04.2021 11:39
Araştırmalara göre, dijitale yatırımda en kârlı çıkan sektör yüzde 1400 ile yayıncılık oldu.

EG Bilişim Teknolojileri tarafından farklı sektörlerden 601 işletmenin dahil edildiği araştırmaya göre, dijitale yatırım yaparak en kârlı çıkan sektör, yayıncılık sektörü. Araştırma verilerine göre, kitap pazarında dijitale yatırım yapılarak yüzde 1400 oranında geri dönüş sağlandığı belirlendi.

Hedef kitleye ulaşmak için dijital pazarlamayı kullanan sektörleri inceleyen dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri, sektörlerin dijital medya yatırımlarından elde edebilecekleri ortalama kazancı açıkladı. Araştırmada, marka bilinirliğine göre değişkenlik gösterse de kozmetik sektöründe aylık 40 bin TL dijital medya yatırımı ile yüzde 600 gelir sağlamanın mümkün olduğu belirtiliyor. Ayakkabı sektöründe ise aylık 40 bin TL dijital medya yatırımı ile yüzde 500 kazanç elde ediliyor.

Giyim, kitap ve fast-food sektörleri gelirlerini dijitalle katladı

Pandemi döneminde dijitale yatırım yaparak en kârlı çıkan sektör olarak belirtilen yayıncılıkta, aylık 40 bin TL'lik yatırımın sağladığı geri dönüşün yüzde 1400'ü bulması dikkat çekiyor. Dijitalin ikinci sıradaki kazananı olarak gösterilen giyim sektöründe aylık 40 bin TL'lik yatırım karşılığında yüzde 1100 gelir elde edilirken; fast-food sektöründe aynı yatırım tutarıyla yüzde 800'lük dönüş elde ediliyor.

Şirketler ya dijitalde olacak ya da çemberin dışında kalacak

Yaptıkları araştırma hakkında değerlendirmede bulunan EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül şu bilgileri aktardı: "Pandemiyle artan dijital medya yatırımlarını sektör bazında mercek altına aldık. Araştırmanın sektörel verileri ve yatırımın geri dönüş oranlarını göstermesinin yanı sıra, dijital farkındalığın artmasına da fayda sağlayacağını düşünüyoruz. Dijitale yatırım yapan ve dijital pazarlama verilerini kullanan işletmelerin elde ettiği yüksek karlılık oranları buz dağının sadece görünen kısmı. Dijitale yatırım yapan şirketler aslında geleceklerine yatırım yapıyorlar. Büyüme hedefi olan işletmelerin, dijitalde yer almadıkça hedeflerine ulaşmaları günümüz rekabet koşullarında çok zor fakat gelecekte mümkün dahi olmayacak."

Dijitalde uçtan uca çözüm

Dijital reklamcılık alanında hizmet veren EG Bilişim Teknolojileri, arama motoru reklamcılığı, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya reklam yönetim hizmetleri konusunda 10 yıldır hizmet veriyor. 2016 yılında Google SMB Premier Partner Programı'na dahil olarak Türkiye'nin ilk Google SMB Premier Partnerlerinden olan ajansın 90'dan fazla çözüm ortağı bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.