Bu yıl bin 200 elektrikli araç satıldı

E-Garaj verilerine göre, Türkiye’de elektrikli otomobil pazarı geçtiğimiz yıl bir önceki yıla kıyasla yüzde 600 büyüdü. 2021 yılının ilk 6 ayında yaklaşık bin 200 elektrikli otomobil satıldı.
05.07.2021 10:13 GÜNCELLEME : 05.07.2021 10:56

Elektrikli otomobillere ilgi artarken altyapı çalışmaları da büyük bir hızla devam ediyor. Elektrikli otomobiller için satış, satış sonrası hizmetleri ve şarj istasyonları kurulumu konusunda hizmet veren E-Garaj'ın kurucu ortağı Ahmet Faruk Usta, "Avrupa'da son 5 yıl içerisinde elektrikli araç satışlarının toplam satışlarda önemli bir pay almaya başladığını görüyoruz. Örneğin Norveç'te bu oran yüzde 70'e ulaşmış durumda. Ülkemizde de son yıllarda bu eğilimin arttığına şahit oluyoruz. Türkiye'de elektrikli otomobil pazarı geçtiğimiz yıl, bir önceki yıla göre yüzde 600 büyüdü" dedi. 2021 yılının ilk 6 ayında yaklaşık bin 200 elektrikli otomobil satıldığı bilgisini veren Usta, "E-Garaj olarak bizim bu satışlarda pazar payımız yüzde 10. Ülkemizde toplam yaklaşık 5 bin elektrikli otomobil var ve E-Garaj olarak bu kullanıcıların yaklaşık yüzde 90'ına hizmet verdik. Gelecek 10 yılda elektrikli araçların Türkiye toplam pazarında yüzde 40-50 bandına yaklaşmasını bekliyoruz" diye konuştu.

Talep 35 yaş altından geliyor

Usta sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz elektrikli otomobil almak isteyen potansiyel kullanıcıların kendilerine uygun aracı bulmasını sağlamaya çalışıyoruz. Baktığımızda elektrikli araçlara karşı ilginin İstanbul, İzmir, Ankara, Gaziantep ve Antalya'da yoğunlaştığını görüyoruz. En çok talep ve ilgi 35 yaş ve altı yaş grubundan geliyor. E-Garaj olarak tüm markaların elektrikli modellerinin satışıyla beraber servis hizmetlerini de veriyoruz. Bu yıl sonuna kadar yeni E-Garaj'lar konusunda İzmir, Ankara ve Antalya ile ilgili showroom, servis ve şarj istasyonları planlarımız var. Amacımız; distribütör olarak tüm Türkiye'ye yayılmak. E-Garaj konseptinin tüm dünyaya yayılacağını düşünüyoruz."

7 bin 500 şarj istasyonu var

Elektrikli otomobillerde en çok merak edilen batarya teknolojisi konusuna da değinen Usta "Batarya teknolojisi üzerinde çalışılan temel konu şarj süresi. Çalışmalar bir süre daha elektrikli otomobillerin standart bir menzilde mesafe kat edeceğini gösteriyor. Ülkemizde 7 bin 500 şarj istasyonu bulunuyor. Sadece Ankara-İstanbul arasında 5 adet hızlı şarj istasyonu mevcut." dedi.

"Elektrikli otomobil bir yaşam tarzıdır"

E-Garaj kurucu ortağı Emir Tunçyürek ise elektrikli otomobillerin bir yaşam tarzı olduğunu belirterek "Elektrikli otomobiller, yakın zamanda otonom sürüş teknolojisinin de gelişmesiyle ofis ve eğlence imkanları sunan birer yaşam alanına dönüşecek. Ancak alıcıların yanı sıra marka temsilcileri ve filolar elektrikli otomobiller konusunda henüz yeterli bilgiye sahip değiller. Bu konuda eğitim almadıkları için haklı olarak çekinceler taşıyorlar. Bizim bu işe girdiğimizde ilk yaptığımız şey, elektrikli otomobillerle ilgili her konuda dünyada alanında uzman markalardan eğitim almaktı. Şimdi bu bilgi ve birikimimizi paydaşlarımızla da paylaştıkça tereddütlerin azaldığını görüyoruz. Bireysel ve kurumsal müşterilerimize E-Garaj olarak 'elektrikli araçlarla ilgili çekinceniz olmasın' mesajını veriyoruz. Her marka elektrikli aracı satıyoruz ve sattıktan sonra da her konuda garanti veriyoruz. 2. el elektrikli otomobil almak isteyenlere de ekspertiz hizmeti veriyoruz. Bu araçlarda en önemli konu; batarya potansiyeli. Bunun ölçümlerini yapıp, gerekli bilgilendirmeleri gerçekleştiriyoruz" dedi.

"Maliyetler 4'te 1'e iniyor"

E-Garaj'ın diğer kurucu ortağı Kutay Yamacı ise işletme maliyetleri açısından kurumsal firmaların filo araç taleplerinde elektrikli otomobillere yönelik yoğun bir tercih eğilimi oluştuğunu gözlemlediklerini kaydederek "Elektrikli filo araç tercih nedenleri arasında ekonomik olması ilk sırada yer alıyor. Elektrikli araçların yakıt tüketimi fosil araçlara göre çok daha düşük. Aynı zamanda bakım masrafları da yarı yarıya daha az. Vergilerde de fosil yakıtlı araçlara göre elektrikliler lehine yine 4'te 1'lik bir oran bulunuyor. Tercih edilme nedenleri arasında bir diğer konu ise kurumsal firmaların karbon ayak izinin azaltılması yönündeki çevresel duyarlılığı" diye konuştu.

BİZE ULAŞIN