Bayilik veren markalar ve franchise şartları -2-

Yeni nesil kahveciler, farklı türevlerde pizza üretimi yapan restoranlar, tasarımlarını daha çok kişiye ulaştırmayı hedefleyen mücevherciler, yurtdışına franchising vermeyi hedefleyen markalar... A'dan Z'ye hepsinin isim hakkı bedelleri, franchising şartları ve şube açma hedeflerini araştırdık. (İkinci Bölüm)
19.09.2022 18:33 GÜNCELLEME : 20.09.2022 00:00

PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Yeni nesil kahveciler, farklı türevlerde pizza üretimi yapan restoranlar, tasarımlarını daha çok kişiye ulaştırmayı hedefleyen mücevherciler, yurtdışına franchising vermeyi hedefleyen markalar… Hem piyasaya yeni çıkmış markaların hem de büyüme stratejisini değiştiren ve buna göre şartlarını tekrar revize eden firmaları derleyerek, isim hakkı bedellerini, franchising şartlarını ve şube açma hedeflerini araştırdık…(İkinci Bölüm)

PİZZA TOMATO

İsim hakkı 5 bin TL

Lezzet serüvenine 1999 yılında Marmaris'te başlayan Pizza Tomato, Ege Bölgesi başta olmak üzere, tüm Türkiye'de büyümeyi hedefliyor. Restoran, kafe, express ve AVM konseptleriyle bayilik alacaklara dört farklı konseptte fırsatlar yaratmayı hedefleyen firma, buna yönelik olarak da bayilik şartlarını oluşturuyor. Pizza Tomato'yu açmak için 5 bin TL isim hakkı bedeliyle 200 bin TL'lik sermayeye ihtiyaç bulunuyor. Firma yatırımcılarına lojistik, eğitim ve tedarik konusunda destek oluyor. Pizza Tomato'nun bayilik fiyatları konsept çeşidi ve metrekare bazlı olarak değişkenlik gösteriyor.

Web Adresi: www.pizzatomato.com.tr

WELTEW YATAK

Bedding fabrika yatırımı var

1996 yılında Bursa İnegöl'de kurulmuş olan Weltew Home, üretim kapasitesi ve sürekliliği ile mobilya sektöründe yer almayı başaran firmalardan biri. Bugün 150 bin metrekare açık alan, 100 bin metrekare kapalı alanı kapsayan toplamda 250 bin metrekare alana sahip fabrikasında üretim yapan firma, istihdam ettiği 600'ü aşkın personeliyle hizmet veriyor. 2017 yılında Turquality markası olmayı başarmış, dünya genelinde mağazalaşarak Türk mobilyasını tüm dünyaya tanıtmayı kendisine stratejik hedef olarak belirlemiş olan Weltew Home, 2022 yılının ilk yatırımı olarak Weltew Yatak'ı kurarak, yeni bir bedding fabrika yatırımı yapıyor. Weltew Yatak özelinde 2022 yılında 20 tane bedding mağazası açmayı hedefleyen firma, şu anda Türkiye genelinde üç Weltew Yatak mağazasının tadilat süreçlerinin devam ediyor. Yıl içinde 50 corner mağaza ile anlaşmaya varacakları belirtiliyor.

Web Adresi: www.weltew.com

PİZZALINE

İtalyan mutfağını harmanlıyor

İtalyan mutfağının ünü tüm dünyaya yayılan lezzetlerini, Türk damak tadı ile harmanlayan Pizzaline, 1999 yılından beri gıda sektöründe yer alıyor. 2006 yılından itibaren franchise veren firma, tüm Türkiye'ye hizmet verebilmek için gıda sektöründe bayilik veren firmalar arasında yer alıyor. Yatırımcılarına projenin hazırlanması ve standartlara uygun dekorasyon konusunda da tüm süreç boyunca firmanın uzman ekibi ile destek olan Pizzaline, reklam ve promosyon çalışmalarında da yardımcı oluyor. İşletme kurulum bedeli seçilen lokasyona göre değişmekle birlikte ortalama 50 bin euro ile 70 bin euro arasında değişiyor.

Web Adresi: www.pizzaline.eatbu.com

TUTKU YATAK

400'ün üzerinde bayi

1987 yılında aile şirketi olarak önce mobilya sektörüne giren, 2001'de de Tutku Yatak'ın patentini alarak markalaşma yolunda ön adım atan firma, üretime ilk İstanbul'da başlamış. 2006'ya gelindiğin de ise Kayseri'deki 30 bin metrekarelik alanda kurdukları fabrikada üretimlerine devam etmiş. Türkiye'de ve Avrupa'da satış ağını genişleten Tutku Yatak, bugün 300 kişiye istihdam sağlıyor. Tutku Yatak'ın Kayseri'deki fabrikası, doğrudan üretim üssü olarak hizmet veriyor. İstanbul, Ege ve İç Anadolu'daki depolarıyla Türkiye genelinde ürün tedariki sağlayabiliyor. Yatak grubunda 25 farklı çeşitte ürün yer alıyor. Türkiye genelinde 78 şubeye sahip. 40 ilde faaliyet gösteriyor. Türkiye'nin 81 ilinde corner olarak 400'ün üzerinde bayi mevcut. Tüm mağazalar franchising yöntemiyle işletiliyor. Yılsonuna kadar ise 100 şube sayısına ulaşmayı hedefliyor. Bayilerinden isim hakkı talep etmeyen Tutku Yatak, ayrıca aylık reklam ve royalty bedeli de istemiyor. Bir şube açmanın toplam yatırım maliyeti 150 bin TL olurken yarısını bayi, yarısını firma karşılıyor. Bayiler için aylık hedeflenilen ciro 250 bin TL. Tutku Yatak'ın yılsonu kadar hedeflediği ciro ise 200 milyon TL.

Web Adresi: www.tutkuyatak.com.tr

REALTOR GAYRİMENKUL

40 ülkeye danışmanlık veriyor

2014'te kurulan ve sekiz yıl boyunca önemli bir gelişim elde eden Realtor Turkey, uluslararası bir emlak şirketi. Halihazırda 40 ülkeden gayrimenkul yatırımcısına satış ve danışmanlık hizmeti veriyor. Şu anda Alanya, Antalya ve Belek olarak toplamda üç şubesi bulunuyor. Tüm şubeler genel merkezin kendi ofisleri. Yurtdışında ofis açmak için Rusya, Almanya ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ile görüşmeleri sürüyor. Firma yılsonuna kadar 5-10 arasında şube açmayı hedefliyor. Yılsonuna kadar hedeflenen toplam ciro yaklaşık 3 milyon 500 bin dolar olurken, toplam satış rakamı hedefi ise 30 milyon dolar. Realtor Turkey, firmaya yatırım yapacak girişimcilerden isim hakkı talep ediyor.

Web Adresi: www.realtorinturkey.com.tr

PANİNO PİZZA

Giriş bedeli 130 bin TL

17 yıl boyunca pizza ve çeşitli restoranlarda işletmecilik yaptıktan sonra Panino Pizza'yı 2009'da kuran Ferhat Turan, Türkiye'nin hemen her noktasında olmayı hedefliyor. Şu anda toplam 32 şubesi bulunan markanın hepsi franchising sistemiyle işletiliyor. Antalya, Manisa, Aydın, Denizli, Sakarya, İstanbul, İzmir ve Eskişehir'de hizmet veren Panino Pizza'nın yurtdışında ise Rusya Belarus'ta şubesi bulunuyor. Markanın franchising giriş bedeli 130 bin TL olurken kurulum bedeli ise 650 bin TL. Marka, yılsonuna kadar altı şube daha açmayı hedefliyor.

Web Adresi: www.paninopizza.com

"BEŞ GLOBAL, İKİ YEREL MARKAYI LEZZETSEVERLERLE BULUŞTURUYORUZ"

Özgür ÇETİNKAYA / TAB Gıda CFO'su

Franchise sektörünün yılsonuna kadar 55 milyar dolarlık bir hacme ulaşacağı tahmin ediliyor. Özellikle restoran sektöründe franchise sistemi, verimli bir yatırım alanı. Bu sistemle girişimcilere standartları belirlenmiş, marka stratejisi, konsepti, ürünleri belli bir markaya yatırım yapma fırsatı sunuluyor. Oluşturulan çalışma prensiplerine uyulduğunda da bu sistem girişimcilere sürdürülebilir bir büyüme sağlıyor. TFI TAB Gıda yatırımları olarak, 28 yıllık geçmişimiz ile restoran işletmeciliğinde önemli bir tecrübeye sahibiz. Özellikle pandemi döneminde Çin'den edindiğimiz tecrübe ve dijital alanda yaptığımız yatırımlar sayesinde önemli bir yol kat ettik. Burger King, Sbarro, Popeyes, Arby's gibi dört global, Usta Dönerci ve Usta Pideci gibi iki yerel markayı lezzetseverlerle buluşturuyoruz. Ekim ayı itibarıyla da dünyanın en önemli restoran zincirlerinden Subway'i de markalarımız arasına ekliyoruz. Türkiye'de kurulu, benzersiz gıda ekosistemimiz sayesinde oluşturduğumuz yenilikçi ve verimli iş modelleriyle girişimcilerimizi destekliyoruz. Sahip olduğumuz et, salata, ekmek ve patates fabrikalarıyla da girişimcilerimize maliyet avantajı, tedarik güvenliği gibi ayrıcalıklar sunmaya devam edeceğiz.

"HİZMET SEKTÖRÜNDE PEK ÇOK İNOVATİF İŞ FİKRİ HAYATA GEÇTİ"

Aycan HELVACIOĞLU / The Franchise Company Yönetici Ortağı

Özellikle son dönemde hizmet sektöründe pek çok inovatif iş fikri hayata geçti. Ürün veya hizmet satan yepyeni konseptler karşımıza çıkıyor. Hemen hepsi de ya franchise talepleri alıyor ya da kendi istekleriyle franchise pazarlamasına başlıyorlar. Yiyecek içecek sektöründe franchise talebi devam ederken özellikle farklı iş modelleri de öne çıkıyor. Bunlar; güzellik merkezleri, oto ekspertiz sektörü, içecek dükkanları, kuruyemiş -atıştırmalık mağazaları, doğal ve sağlıklı yaşam dükkanları, okul öncesi eğitimi, nitelikli lojistik hizmetleri, yabancı yatırımcıya mülk satışı yapan gayrimenkul projesi gibi talep edilir iş modelleri. Franchise piyasasında işlem hacminin yüzde 50'den fazlasının iki-üç şubeli yeni markalarda gerçekleştiğini gözlemliyoruz. Girişimcileri bu markalara yönlendiren temel etkenler; düşük giriş bedelleri, düşük yatırım maliyetleri, henüz emekleme dönemindeki markasını hızlıca büyütmek isteyen marka sahibinin ulaşılabilir, samimi ve sıcak yaklaşımı, girişimcinin bölge, mağaza seçebilme ya da markayı kendi isteklerine göre yönlendirebilme özgürlüğü, franchise sözleşme şartları üzerinde daha fazla pazarlık gücü olması. Hele ki başarısını ispatlamış, zincirleşerek belirli bir marka bilinirliğine ulaşmış firmaların franchise bedelleri, yatırım bedelleri ve operasyonel giderlerinin bu yeni kurulan projelere kıyasla çok daha yüksek olması, yatırımcıları ister istemez daha erişilebilir, ve start-up projelere yönlendiriyor.

"40 YENİ RESTORAN AÇMA HEDEFİYLE İLERLİYORUZ"

Volkan MUMCU / Tavuk Dünyası CEO'su

Yurtiçinde 2022 yılı içerisinde 40 yeni restoran açmayı hedefliyoruz. Bilindiği üzere Tavuk Dünyası'nın yurtdışındaki markası Gagawa. Bu markayla franchising taleplerimizi alarak ilerliyoruz. Yurtdışında geniş çapta başarı yakalayabileceğimiz ülkelerde kapsamlı bir plan çerçevesinde hareket ediyoruz. Rusya pazarına ek olarak Avrupa'da ise başta İspanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerini de yakından inceliyor ve değerlendiriyoruz. Üretim tesisimiz, operasyon ve yönetim birimlerimizle doğrudan; şubelerimiz bünyesinde ise dolaylı olarak toplamda yaklaşık 4 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. 2022 yılını tamamlarken 750 kişi için daha istihdam fırsatı yaratmayı hedefliyoruz.

"13 YILDIR TÜRK KAHVESİNİ YURTDIŞINDA TANITIYORUZ"

Gizem Şalcıgil White / Turkish Coffee Lady Kurucusu

Yurtdışı kahve pazarında şubeleşerek kendine özgü otantik konsept ürünleriyle zincirleşmeyi hedefleyen inovatif bir firmayız. 2017 yılında ortağım ve mentörüm Ahmet Şerif İzgören ile beraber kurduğumuz ve Amerika'da kadın girişimciliğini destekleyen ilk ve tek Türk kahvesi zinciri olan Turkish Coffee Lady, "Kahve, Kültür, Sanat" teması ile müşterilerine kültürel bir deneyim yaşatmayı amaçlıyor. Çünkü bugün günde 400 milyon adet kahve tüketilen Amerika'daki kahve zincirlerinin menüsünde Türk kahvesi yer almıyor. Öte yandan, şu anda hızla büyüyen bir gurme kahve trendi var ve insanlar artık kahve ritüellerini birebir deneyimlemek istiyor. Türk kahvesinin dünyanın ilk gurme kahvesi olması nedeniyle bu trend rüzgârını yakalayıp ABD ve dünya pazarındaki payını artırabileceğini öngörüyoruz. 13 yıldır Türk kahvesini yurtdışında tanıtan bir marka olarak, kahvemizi kültür turizminin ötesine geçirip kültürel alışverişe zemin hazırlayarak ABD'ye ve dünyaya ihraç etmemiz için doğru zamanın bu zaman olduğunu düşünüyoruz. Bu bağlamda, son yıllarda artan gurme kahve trendini de göz önünde bulundurarak, Türk kahvesini hak ettiği şekilde dünyaya tanıtmak adına 'Turkish Coffee Lady' ismini taşıyan gezici kahve araçlarımızı da 2023 yılında hayata geçirmeye hazırlanıyoruz.

"YÜKSEK TEKNOLOJİ İLE GERÇEK PARFÜM ÜRETİM TESİSİMİZİ KURDUK"

Levent KARAFİL / Doğuş SPA Kozmetik Group CEO'su

Türkiye'de ilk defa, yüksek teknolojinin kullanıldığı parfüm üretim tesisimizi kurmuş bulunuyoruz. Bu tesisimizde sadece özel koşullarda kendi markalarımızı üretmekteyiz. Mağazalarda yaklaşık 800 çeşit ürün bulunuyor. Ürünlerin tamamı; aracı bir firmanın da olmaması sebebiyle hem yüksek kaliteli hem de rakiplere göre çok daha erişilebilir fiyat politikası izlenerek satılıyor. Firmamızın 2022 yılı sonuna kadar hedeflediğimiz ciro yaklaşık 25 milyon TL civarıdır.

BİZE ULAŞIN