Almanya’da KOBİ Hareketi Adana’da başladı

Akbank ile Türk-Alman Sanayi ve Ticaret Odası iş birliğinde başlatılan ‘Almanya’da KOBİ Hareketi’nin ilk durağı Adana oldu. Almanya’ya ihracat yapmak isteyen KOBİ’ler için çalışmalara başladıklarını ifade eden danışman Çiğdem Güven, “Türkiye’ye yaygınlaştırmayı planladığımız bu proje ile KOBİ’lerimizi her zaman destekliyoruz” dedi.
06.12.2022 12:11 GÜNCELLEME : 06.12.2022 12:12

Ekonominin dinamizmi ve belkemiği olan KOBİ'ler için rekabet edilebilirlik oldukça önemli. Bunun yolu da dış pazarlara açılmaktan geçiyor. KOBİ'lerin, verimlilik, büyüme ve rekabet avantajı elde edebilmek için ihracata ağırlık vermeleri şart. Ancak çoğu firma ihracat konusunda yeterli donanıma sahip değil. Bu noktada devreye girdiklerini belirten Yönetim Danışmanı Çiğdem Güven, son dönemde Almanya'ya ihracat yapmak isteyen KOBİ'ler için çalışmalara başladıklarını söyledi. Güven, "28 Kasım'da Akbank ve Türk-Alman Sanayi ve Ticaret Odası iş birliği ile 'Almanya'da KOBİ Hareketi Başlıyor!' mottosuyla çıktığımız bu yolda ilk durağımız Adana'ydı. Adana Sanayi Odası'nın ev sahipliğinde yapılan ilk program, firmalardan büyük ilgi gördü" dedi.

İKİ PANEL YAPILDI

İki panelden oluşan programın ilk panelinde Almanya'da ihracat ve pazar analizi konusunda Almanya'daki ekonomik istatistiklere, post pandemi döneminde sektörel olarak Almanya'nın ekonomik görünümüne, Almanya'da gelecek vadeden sektörlere, Türkiye-Almanya dış ticaret ilişkisine ve 'Almanya'daki müşterilere nasıl ulaşılır?' sorusuna açıklamalar getirildiğini anlatan Güven, "İlk panelde ayrıca Almanya'ya ihracat yapmak isteyenlere destek verebilecek kuruluşlar, Türkiye'de KOBİ'lere verilen teşvikler, ihracat finansmanı, regülasyonlar, Almanya'daki fuarlar ve Almanya'da piyasa hareketleri ve ticaret performansı konularına değinildi" diye ekledi.

MARKALAŞMANIN ÖNEMİ

İhracatta markalaşmanın önemi, e-ticaret ve e-ihracat konularının ele alındığı ikinci panelde ise Almanya ve Türkiye arasındaki kültürel farklar, Almanya pazarındaki müşteri davranışları, tüketici alışkanlıkları, etnik pazar ve helal gıda, ithalatçılarla networking ve iletişim, sürdürülebilirlik ve Yeşil Mutabakat, yurtdışı fonlar ve Tedarik Zinciri Yasası konularının ele alındığını aktaran Güven, şöyle devam etti: "Katılımcılara ilham olması için daha önce Almanya'ya ihracat yapmayı başarmış bir KOBİ sahibi ikinci panele davet edildi. Firma sahibi kendi deneyimlerinden bahsettikten sonra yaşadığı zorlukları anlatıp katılımcılara Almanya pazarına giriş için önerilerde bulundu."

YENİ PROJLER YOLDA

'Almanya'da KOBİ Hareketi Başlıyor!' mottosuyla çıktıkları bu yolda KOBİ'lerin Almanya'ya ihracatını artırmak için çalışmaların devam edeceğinin altını çizen Güven, "Türkiye'ye yaygınlaştırmayı planladığımız bu proje ile KOBİ'lerimizi her zaman destekliyoruz. Tüm bu çalışmaların/hareketin başlamasında oldukça yoğun çaba sarf ettik. Projenin gelişiminde ve ortağı olmaktan, ülkem için hayırlı bir iş yapmaktan dolayı çok memnunum. Bu çalışmalarda birlikte hareket ettiğimiz, uzun süredir farklı projelerde çalıştığımız Akbank'a, uzun yıllardır üyesi bulunduğum Türk-Alman Sanayi ve Ticaret Odası'na ve organizasyonda ev sahipliği yapan Adana Sanayi Odası'na teşekkürlerimi sunuyorum. Sanayi ve ticaret odaları ile çalışmalarımız devam edecek" diye konuştu.

BİZE ULAŞIN