Markaların da bir kişiliği var

Markanızı ‘Markalar Dünyası’nda saygın birer birey haline getirmek sizin elinizde. Markaların görsel, fonetik, estetik etkileri, bu işin günümüzdeki üretim sırları arasında! Onlar tıpkı sıra dışı birer canlı gibidir. Aşağıdaki satırları lütfen sabırla ve büyük bir dikkatle okuyun!
26.05.2023 13:26 GÜNCELLEME : 26.05.2023 13:26

NUR DEMİROK İnsanın genel organizma yapısı bağlamında adeta bir klasik tanım hale gelen 'Beşduyu'nun önemi, günümüzde bir kez daha ortaya çıkıyor. Bu konuyu daha da renklendiren ise şu çok iyi bildiğimizi sandığımız günümüzün tüketim ekonomisi.

Yaşamımızda 'Beşduyu'nun yanı sıra; insanın yapısal psikolojisi ve kimi zaman da 'tedai' (anımsama) dediğimiz çağrışımları, onun zamanla başkalaşabilen gizil dünyasını da ortaya koyabiliyor. Bu süreç neredeyse her toplumda değişik biçimlerde ortaya çıkıyor.

Böylece modern pazarlama yöneticisi bireyler, farklı düşüncelerle kendilerinin ve hitap ettikleri tüketicilerin ruhsal eğilimlerinin farkına varıyorlar; tüketim eğilimlerinin sanatsal, estetik değerlerin toplum içinde kişiden kişiye büyük farklılık gösterebildiğini de kavrıyorlar.

Bu bağlamda en dikkat çekici unsurlar ise 'Modern Zamanların Pazarlama Stratejileri'ni kurgulayan teknik ve estetik donanımlı uzmanlarda görülüyor. Bunlar aslında sıradan alışageldiğimiz birer klasik teknisyen değil, toplumların algılarını da yönlendiren çok geniş bir perspektife sahip sıra dışı uzmanlar.

Bu ilginç uzmanların en belirgin vasıflarından biri ise insanların tüketim algılarını 'zaman ve zemin koşullarına göre' derinlemesine kontrol edebilmeleri ve onlara uygun çok yönlü tüketim stratejilerini geliştirebilmeleri.

MARKA ADI ÇOK ÖNEMLİ!

Bir ürünü çekici hale getirmek ve ona sıradan olmayan bir kimlik kazandırmak; bundan böyle bir pazarlama stratejisi değil, başlı başına inceliklerle dolu bir sanat haline gelmiş bulunuyor günümüzün modern dünyasında.

Bunun için de işlevsel, çok çarpıcı, taklit dahi edilemeyen ve belleklere anında kazınan orijinal bir marka adı ve onun sıra dışı her zevke seslenen logosunun yaratılması gerekiyor. Önemli olan; tüketici bireylerin yanı sıra, tüm kamuoyunun sahipleneceği, zevk ve heyecan yaratıcı sanatsal dinamik bir aksiyon örneği!

Temel etkenler genellikle görme ve işitme duyguları başta olmak üzere; ses, form, ambalaj gibi unsurların yanı sıra; tüketiciye takdim edilen ürünün adeta sıra dışı çok sempatik 'bir canlı gibi' izlenim bırakabilmesi.

Dahası da var: Örneğin modern tüketim dünyasında yeni ürün markaları bundan böyle adeta 'Braille Alfabesi' ne uygun olarak üç boyutlu ve kabartma olarak da yazılıyor. Ambalajlar ürün cinsinin özelliğine ve yerine göre saydam da olabiliyor.

Marka adlarında işitsel (fonetik) unsurlar ön planda; sözcükler mutlaka telaffuzu kolay bileşenlerden oluşuyor. Ses uyumu bu işin uzmanlarınca hazırlanmış işitsel orijinaliteler halinde. Her sözcüğün manyetizması marka adı olarak çok titiz bir çalışmayla belirleniyor.

AMBALAJLARDA DA YARATICILIK ŞART!

Her sözcüğün bir 'test edilmiş' etkisel manyetizması da var. Bu konuda 'ben yaptım oldu' denmiyor. Büyük çapta her kesimden tüketicilerin adeta onayı alınarak ambalajlar inanılmaz bir özen ve kitlesel beğeniler göz önünde tutularak seçiliyor.

Sözcükler tek başına söylendiğinde dahi ürünü ve ürüne özgü farkları yansıtacak biçimde ses uyumuna sahipler. Fonetik unsurlar hiç olmadığı kadar düzgün ve orijinal yapıda şekillendiriliyor.

Görsel olarak ambalajlar çok farklı ve kalite imajını yansıtacak biçimde büyük titizlikle günlerce çalışılarak elde edilmiş örneklerden esinlenerek dizayn ediliyorlar.

Ambalajlarda kullanılan renkler yine çok sayıda hazırlanmış örnekler arasından ve her kesimden tüketiciyi kendine çekebilecek özellikte hazırlanıyor; ambalajların cazibesi her kesimden tüketiciye güven vermesi ve olağanüstü denilebilecek nitelikte olması hedefleniyor!

Seçilen ambalaj örneklerinin tüketici testleri ve sanatsal pazarlama açısından her kesimden çok beğeniye sahip olması da hedefleniyor.

Unutmayın! Markanız tıpkı yaşama içgüdüsü olan bir canlı gibidir. Tek farkları, onlar adeta ölümsüz de olabilirler!

Bu ilginç konuya gelecekte geniş bir perspektiften daha fazla yer vereceğim.

Şu ayrıntı da bu bağlamda hayli önemli: Ürün veya ürünleriniz çok eski bir geçmişe sahip olsa da arada bir ambalajlarınızın günün beğenilerine hitap eder biçimde yenilenmesi, onları daha özgün ve dinamik kılabilecektir.

Fakat şu hususa dikkat; en önemli unsur hiçbir zaman değişmeyecek logonuz ve ürünün kişiliğini yansıtan figürler ve adeta klişe haline gelmiş ifadeler…

BİZE ULAŞIN