Sparga1 Tarım, kuşkonmaz üretiminde yeni bir dönem başlatıyor

GİRİŞ TARİHİ: 30.06.2025 GİRİŞ TARİHİ: 16:39 SON GÜNCELLEME: 30.06.2025 16:39
Türkiye’nin agroekolojik potansiyeline uygun, katma değerli bir tarım modeli kurmak amacıyla hayata geçirilen Sparga1 Tarım A.Ş., kuşkonmaz üretimini ölçekli ve sürdürülebilir hale getirmek için yola çıktı. 2004 yılından bu yana kuşkonmaz sektöründe faaliyet gösteren Nomad Tarım’ın bilgi birikimi ve operasyonel deneyimi üzerine inşa edilen bu yapı, bireysel yatırımcılarla kurulan ortaklık modeliyle dikkat çekiyor. İlk etapta Isparta’da 40 hektar alanda başlayan yatırım, bugün 60 hektarlık Sparga2 yatırımıyla genişletilmiş durumda.

Türkiye'de kuşkonmaz tüketimi henüz yaygın olmasa da özellikle gastronomi profesyonelleri ve restoran zincirleri tarafından artan bir ilgiyle karşılanıyor. Şeflerin menülerinde daha fazla yer bulan kuşkonmaz, yerli üretimin artmasıyla ithal ürüne olan bağımlılığı azaltıyor. Üretim modelini büyük ölçüde ihracat odaklı olarak kurguladıklarını belirten Sparga1 Tarım A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Osman Dağlı, "Avrupa'da Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa ve İskandinav ülkeleri başlıca hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. İngiltere'yi ise alternatif pazarlarımız arasında değerlendiriyoruz" dedi.

Türkiye'de 40.000 Tonluk Üretim Açığı

Türkiye'nin gayri safi milli hasılası, nüfusu ve sebze tüketim alışkanlıkları göz önünde bulundurulduğunda, kuşkonmaz üretimi için yıllık 40.000 tonluk bir potansiyel olduğu tahmin ediliyor. Sparga1, bu açığı kapatmak amacıyla üretim alanlarını orta vadede 4.000 dönüme çıkarmayı hedefliyor.

Kırsal Kalkınmaya ve Tarımsal Çeşitliliğe Katkı

Kuşkonmaz üretimi, çok yıllık ve emek yoğun yapısıyla istihdam yaratma kapasitesine sahip. Ayrıca erken ilkbaharda hasat ediliyor olması, üreticiye sezon başında nakit akışı sağlıyor. Bu yönleriyle kırsal kalkınmaya doğrudan katkı sağlayan ürün, aynı zamanda Türkiye'deki geleneksel sebze desenlerinin dışına çıkarak tarımsal çeşitliliği artırıyor.

Gastronomide Artan İlgi

Şefler, yerli kuşkonmaza erişimin kolaylaşmasıyla birlikte menülerinde ithal ürün yerine taze ve izlenebilir ürünleri tercih etmeye başladı. Sparga1'in de bağlı olduğu Nomad Tarım, bu alanda çeşitli farkındalık projeleri yürütüyor. Şef iş birlikleri, tadım etkinlikleri, sosyal medya kampanyaları ve içerik destekli tanıtımlar sayesinde özellikle büyük şehirlerde ürünün bilinirliği hızla artıyor.

Sparga'nın 5 Yıllık Hedefi: Türkiye'nin En Büyük Kuşkonmaz Ağı

Sparga markası, önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye'nin en büyük kuşkonmaz üretim ağına sahip işletme grubu olmayı hedefliyor. Ölçekli ve organize yapısıyla hem iç pazarda kalite standardını belirleyen hem de ihracatta etkinliği artıran bir model sunmayı amaçlıyor.

"Artık herkes kuşkonmaz yiyecek" diyen Dağlı, bu dönüşümün hem üretici hem tüketici tarafında çoktan başladığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.