Trafikte zarar devam ediyor!

GİRİŞ TARİHİ: 02.07.2025 GİRİŞ TARİHİ: 12:11 SON GÜNCELLEME: 02.07.2025 12:11
Türkiye Sigorta, teknik kârlılıkta hemen hemen her branşta sektörün öncüsü konumunda olmayı sürdürüyor. Türkiye Sigorta yetkilileri, trafikten sağlığa sektördeki son gelişmeleri aktardı.

ÜRÜN DİRİER/ Türkiye Sigorta, teknik kârlılıkta hemen hemen her branşta sektörün öncüsü konumunda. Yılın ilk çeyreğinde teknik kârlılıkta Türkiye Sigorta yüzde 76'lar seviyesinde, yine ilk çeyrekte bileşik rasyosu yüzde 99 seviyelerinde.

Sektörde, enflasyon artışı ile beraber araç bedellerinde ve hasar maliyetlerine yansıyan artış yönlü dalgalanmaların 2024'ün ikinci çeyreğinden itibaren belli bir seviyede dengeye geldiğine işaret eden Türkiye Sigorta Oto, Tarım Sigortaları ve Aktüerya Genel Müdür Yardımcısı Melike Nur Çınar, "Ancak trafikte zarar devam ediyor. Bu durum tüm sektör için geçerli. Trafikte maliyet çok değişken; bedeni zararlı tetikleyen asgari ücretten, işçilik maliyetlerine, araç bedellerinden, avukatlık ücretlerine kadar pek çok parametre var. Regülasyona çok duyarlı bir alan. Trafik sigortalarında maliyeti iyi yöneterek ve öngörü modellerimizi etkin kullanarak, maliyetleri yönetmeye çalışıyoruz. Özellikle bedeni hasarlarda, çok uzun yıllara yayılan yükümlülüklerden bahsediyoruz. 2021'deki bir kazanın hasarı 2025'te bile devam edebiliyor. Buradaki yasal süre 10 yılı kapsamakta. Bu tarz uzun kuyruklu yükümlülükleri iyi yönetmek gerekiyor. Yani kazalar yıllarca devam eden bir maliyet anlamına geliyor" diye konuştu.

Türkiye Sigorta Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Tuba Buldu ise, tahmini 85 milyon nüfusun yaklaşık yüzde 9'unun yani 8 milyonunun özel sağlık sigortalı olduğu ülkemizde GSYH içindeki sağlık harcamalarının yüzde 7'sinin sigorta primlerine denk geldiğini ifade ederek, şunları belirtti: "Türkiye Sigorta olarak sağlıkta 1 milyon sigortalıya ulaştık. Uzun yaşam süreleri, dünyanın birçok ülkesinde mevcut emekli nüfus kitlesinin artmasına, kamu sosyal güvenlik sistemlerindeki aktüeryal dengelerin bozulmasına yol açtı. Değişen ve iyileşen yaşam koşulları ve gelişen teknolojiyle birlikte her nesil bir öncekine göre daha uzun yaşıyor. Türkiye'de de son beş yılda 65 ve daha yukarı yaştaki nüfus yüzde 20,7 artarak 9 milyonu aştı. Doğurganlık hızının 1,51'e gerilemesi, ortalama yaşam süresinin 77,3 yıl olması da nüfusun gençleşmesinin önüne geçiyor. Tüm bunlar sigortacılık sektöründe sürdürülebilirlik sorunları olarak karşımıza çıkıyor, bunu fırsata çeviren modeller şimdi daha da önem kazanıyor."

Türkiye Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kılıç ise üretken yapay zekâ konusunda hızlı adımlar attıklarına değinerek, "Yapay zekâ ve ileri analitik ekiplerimizle de modellerimizi eğitiyor, ileri veri teknolojilerini de veriye erişimi kolaylaştırmada etkin şekilde kullanıyoruz. Yapay zekâ asistanımız Bilge, Temmuz 2024'te önce acentelerimizin sorularına cevap verebilmek ve onları güçlendirmek üzere ortaya çıktı. Ardından; 8 Ekim 2024'teki lansmanından bu yana 3,5 milyondan fazla sorguyu ele aldı. Kullanım günlükleri, Bilge'nin artık web ve mobil platformlarda en çok kullanılan destek kanalı olduğunu doğruluyor. Dahili verimlilik değerlendirmeleri, Bilge'nin 16 tam zamanlı çalışanın eşdeğer çıktısını sağladığını, operasyonel yükü önemli ölçüde azalttığını ve kesintisiz 7/24 desteği sağladığını gösteriyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.