Kasım indirimlerine dikkat!

GİRİŞ TARİHİ: 13.11.2025 GİRİŞ TARİHİ: 12:08 SON GÜNCELLEME: 13.11.2025 12:11
Meşhur Kasım ayı indirimleri başladı. Satıcılar en cazip kampanyalarla müşteri çekmeye çalışırken, siber saldırganlar da farklı kurgularla tüketiciyi tuzağa düşürmeyi planlıyor. Bu dönemde indirimli alışveriş yapmak isteyen tüketicilerin karşısına çıkabilecek çok fazla risk var…

ÜRÜN DİRİER/ Tüm dünyada Bekarlar Günü ve Black Friday ile adeta bir alışveriş çılgınlığına dönüşen Kasım ayında, paravan siteler aracılığıyla tüketiciyi dolandıranlar ve fotoğraftakinden farklı ürün gönderen sahtekarların da katkısıyla bir mağduriyet ayına da dönüşebiliyor. Harcamaların arttığı, indirimlerin bollaştığı, alışveriş için listelerin yapıldığı yılın bu döneminde çevrimiçi dolandırıcılık riski de artırıyor. Daha fazla çevrimiçi alışveriş, dolandırıcılar için daha fazla fırsat anlamını da taşıyor. Çoğumuz özel fırsatlar arıyoruz ve bu nedenle büyük indirim reklamı yapan dolandırıcılıkları geç fark edebiliyoruz. Bu dönemde işletmelerden daha fazla spam e-postalar geliyor ve bu durum kötü niyetli mesajlar için de mükemmel bir kılıf sağlıyor. Sahte kargolar, sahte alışveriş web siteleri, gerçek olamayacak kadar cazip görünen fırsatlar, sahte reklamlar, alışveriş yapmak isteyenleri daha dikkatli olmaya zorluyor. Kasım ayı boyunca indirim ve kampanyalardan faydalanmak isteyen milyonlarca e-ticaret müşterisi var. Bu da milyonlarca olası hayal kırıklığı anlamına geliyor. Fakat Ticaret Bakanlığı bu yıl, Kasım ayı boyunca düzenlenen indirim kampanyalarına yönelik tüm reklam, tanıtım ve satış faaliyetlerinin titizlikle takip edileceğini duyurdu. Bakanlık, tüketiciyi yanıltan, gerçeğe aykırı veya aldatıcı nitelik taşıyan uygulamaların tespit edilmesi halinde gerekli müeyyidelerin uygulanacağını açıkladı.

Kasım ayındaki yoğun indirim dönemlerinde tüketicileri çeşitli dijital riskler bekliyor. Özellikle çevrimiçi alışverişte kişisel kimlik ve ödeme bilgilerinin ele geçirilmesi kritik bir tehdit oluşturuyor. Sahte e-ticaret siteleri veya güvenilir görünen ancak dolandırıcılık amacı taşıyan satıcılar, kullanıcıların kredi kartı verilerini çalarak bu bilgileri dark web pazarlarında satışa çıkarabiliyor. Bunun yanı sıra, sipariş edilen ürünün sahte gönderilmesi ya da hiç teslim edilmemesi gibi durumlar da yaygınlaşıyor. Sosyal mühendislik yöntemleriyle tüketicilerin güvenini kazanarak onları daha büyük dolandırıcılıkların hedefi haline getiren saldırganlar, bireysel ve kurumsal riskler de yaratabiliyor. Örneğin iş e-postaları ya da şirket sistemlerinde kullanılan şifrelerin ele geçirilmesi, çok daha kapsamlı veri ihlallerine kapı açabiliyor. Bu nedenle, kampanya dönemlerinde fırsatları değerlendirirken güvenlik adımlarını ihmal etmemek her zamankinden daha kritik.

Sektör uzmanları, Kasım ayı boyunca tüketicinin dikkat etmesi gerekenleri ve riskli durumları masaya yatırdı…

PARAVAN SİTE ÇOK

Bu yoğun dönemdeki indirim ve kampanyalardan faydalanmak isteyen vatandaşların dolandırıcılıklara karşı dikkatli olması gerektiğini belirten TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucu CEO'su Cenk Çiğdemli, gerçek olamayacak kadar fazla olan indirim ve kampanya tekliflerine karşı uyarıda bulunarak, "İndirim dönemlerinde siber çeteler sahte, paravan e-ticaret siteleri oluşturarak tüketicileri tuzağa çekmeye çalışıyor" dedi.

Çiğdemli'nin aktardıklarına göre, vatandaş bu özel ayda internetten alışveriş yaparken çok dikkat etmeli. Özellikle gerçek olamayacak kadar büyük indirim vaatlerine inanılmamalı. Özel dönemler için geçici süreliğine paravan siteler açıldığını ve vatandaşların kampanya vaatleri ile bu sitelere yönlendirilerek tuzağa düşürüldüğünü ifade eden Çiğdemli, "Çok çok cazip indirimlere ve kampanyalara karşı vatandaşın gözü açık olmalı. Bunun yanı sıra sahte kargo takip mesajları da öne çıkan dolandırma yöntemlerinden biri. Ünlü e-ticaret sitelerini veya teslimat firmalarını taklit ederek vatandaşa mesajlar gönderiyorlar. Bu mesajlardaki bağlantılara tıklamak, bu sitelerde işlem yapmak kredi kartı bilgilerinin ele geçirilmesine yol açabiliyor. Bağlantılar aracılığı ile girilen web sitelerinin, bağlantı adresleri kesinlikle kontrol edilmeli" dedi.

Sosyal mühendislik olaylarına karşı da uyarıda bulunan Çiğdemli, "Unutmayın ki yasal kurumlar kullanıcılarından asla isim ve şifre bilgilerini istemezler. Vatandaş alışveriş yaparken dikkatli olmalı ki indirim ayı dert ayına dönüşmesin" açıklamasında bulundu.

NELERE DİKKAT ETMELİ?

Çiğdemli dikkat edilmesi gerekenleri ise şu şekilde aktardı: "İnternet alışverişi yaparken, web sitesinin gerçek olup olmadığını birkaç kez kontrol etmek gerek. Sitenin iletişim bilgileri, SSL Sertifikası kesinlikle kontrol edilmeli. SSL sertifikası olup olmadığı, siteye girildiğinde adres barının sol köşesinde bulunan kilit işareti ile anlaşılabilir. Kilit işaretinin olmaması, dolandırıcılık niyeti olmasa bile o sitenin güvenilir olamayacağı anlamına gelir. Sitenin adres, şirket ve telefon bilgileri de kontrol edilmeli. Sitenin sağlam bir altyapı sağlayıcıyla çalışıyor olması da güvenilir olduğunu gösterir. Yazıyorsa sitenin altındaki altyapı sağlayıcı firma ismine bakılabilir. Ayrıca her ne sebeple olursa olsun, telefonda veya mesajla kimseye kredi kartı bilgisi verilmemeli. Sosyal medya üzerinden alışveriş yapılacaksa ya kapıda ödeme seçeneği tercih edilmeli ya da sanal kart kullanılmalı. Ürünün diğer sitelerdeki fiyatına da mutlaka bakılmalı. İnanılmayacak kadar büyük bir indirim söz konusuysa o siteden derhal çıkılmalı."

ALIŞVERİŞTE BU KURALLARI ATLAMAYIN

Çiğdemli, online alışveriş yaparken siber saldırıların hedefi olmamak ve güvenli alışveriş yapabilmek için şu ipuçlarını paylaştı:

"Alışverişi kendi cihazlarınızla yapın. İster bilgisayarınız ister tabletiniz veya akıllı telefonunuz olsun, alışverişte kendi cihazınızı kullanın. Cihazın davranışındaki tuhaflıkları ayırt etmek sizin için çok daha kolay olacaktır. Halka açık Wi-Fi noktalarından alışveriş yapmamaya çalışın. Her internet bağlantısı, online ödemeler için yeteri kadar güvenli değildir. Online alışveriş için çarşı ve alışveriş merkezlerindeki halka açık Wi-Fi noktalarını kullanmayın. Kredi kartı veya sanal kredi kartı kullanın. Kredi kartı kullanarak yapılan satın alma işlemleri, vadesiz veya tasarruf hesaplarınızda tuttuğunuz paranızı kapsamadığından, daha güvenlidir. Hatta limiti sınırlanmış sanal kredi kartı kullanırsanız, riski minimize etmiş olursunuz. Güvenlik yazılımınız güncel olsun. Halen yapmadıysanız, birden fazla koruyucu katmana sahip güvenilir ve güncel bir internet güvenliği çözümü yükleyin. Online adres çubuğunu her zaman kontrol edin. Tanınmış bir siteyi gördüğünüzde bile tedbiri elden bırakmayın. Dolandırıcılar orijinal emsalleriyle neredeyse tamamen özdeş olan sahte web siteleri oluşturabilirler. Gözünüz URL'nin yani adres çubuğunun üzerinde olsun. Sahte siteler, taklit etmeye çalıştıkları resmi sitelerden farklı internet adresleri kullandıkları için kolayca tespit edilebilirler."

SATICILAR DA DOLANDIRILABİLİR

Çiğdemli, satıcılar için de bazı güvenlik uyarılarında bulundu: "İndirim dönemlerinde sadece tüketicinin değil, site sahipleri ve satıcıların da dolandırıcılık mağduru olabileceği unutulmamalı. Satıcının sitesinde mutlaka kredi kartıyla yapılan alışverişlerde SMS ile onay verilmesine dayanan 3D Secure kullanması gerek. Bu sistem, tüketici kadar aslında satıcıyı da korumaya yönelik."

Bazı dolandırıcıların çalıntı kredi kartlarıyla alışveriş yapabildiklerini hatırlatan Çiğdemli, "Kartın gerçek sahibi alışverişe itiraz ettiğinde satıcı parayı bankaya geri ödemek zorunda, banka parayı hemen çekiyor zaten. Satıcı ise ürünü gönderdiğiyle kalıyor, 3D Secure onayı olmadığı için hiçbir hak iddia edemiyor. Bu şekilde mağdur olan çok sayıda şirket var" diye konuştu.

FIRSATLAR DOLANDIRICILARA DAVETİYE ÇIKARTIYOR

Ticaret Bakanlığı, bu yıl Kasım ayı boyunca düzenlenen indirim kampanyalarına yönelik tüm reklam, tanıtım ve satış faaliyetlerinin titizlikle takip edileceğini duyurdu. Bakanlık, tüketiciyi yanıltan, gerçeğe aykırı veya aldatıcı nitelik taşıyan uygulamaların tespit edilmesi halinde gerekli müeyyidelerin uygulanacağını açıkladı. Yoğun reklam trafiğinin tüketicilerin karar verme sürecini zorlaştırdığını belirten Moof Digital Agency CEO'SU Yasin Kaplan, gerçek indirimi anlamanın ve pişmanlık alışverişlerinden korunmanın yollarını anlattı. İndirim dönemlerinde artan trafiğin dolandırıcılık girişimlerini de beraberinde getirdiğini ifade eden Kaplan, "Markanın resmi alan adını kullanmayan, küçük yazım farklarıyla oluşturulmuş sitelere karşı dikkatli olunmalı. Gerçek markaların genellikle SSL sertifikası, kullanıcı yorumları ve güven damgası gibi göstergeleri vardır" açıklanmasında bulundu.

Özellikle çevrimiçi alışverişin yoğunlaştığı bu dönemde, tüketicilerin güvenilir satıcıları ayırt etmesi, gerçek indirimleri fark edebilmesi ve "pişmanlık alışverişlerinden" kaçınmasının büyük önem taşıdığına işaret eden Kaplan, "Tüketiciler artık her yerde aynı mesajlarla karşılaşıyor. Açık hava reklamlarından sosyal medya platformlarına kadar her yerde büyük kampanya mesajları görüyoruz. Bu da insanlarda 'gerçekten indirim var mı?' sorusunu uyandırıyor. Tüketicilerin bu dönemde en çok dikkat etmesi gereken konulardan biri fiyat trendi analizi. İndirimli olarak gördüğünüz bir ürünün gerçekten avantajlı olup olmadığını anlamanın birkaç yolu var. Öncelikle arama motorlarının alışveriş sekmelerini kullanılmalı. Aynı ürünü farklı platformlarda aratarak fiyat kıyaslaması yapabilirsiniz. İkincisi, karşılaştırma sitelerinden yararlanabilirsiniz. Bu siteler, ürünün farklı satıcılarda hangi fiyatla satıldığını gösterir. Üçüncü olarak, birçok e-ticaret platformunda ürünün son 30 günlük fiyat geçmişini görebilirsiniz. Böylece fiyatın gerçekten düştüğünü, yoksa önce yükseltilip sonra indirime mi girdiğini anlayabilirsiniz" diyor.

PİŞMANLIK ALIŞVERİŞLERİNDEN KAÇINMANIN YOLU

Tüketicilerin "duygusal alışveriş" eğilimine de dikkat çeken Kaplan, "Kasım ayı boyunca sürecek indirim kampanyaları tüketicilere cazip fırsatlar sunsa da, asıl kazanç bilinçli alışveriş yapmakta yatıyor. Tüketiciler, anlık kararlar yerine ihtiyaç odaklı alışveriş yapmalı ve sadece bugün gibi acele ettiren kampanya mesajlarına kapılmamalıdır. Son olarak, satın alma öncesinde ürünle ilgili kullanıcı yorumlarını okumak, gerçek deneyimlere dayalı en güvenilir referansı sağlayacaktır" diyerek sözlerini tamamladı.

İNDİRİM TUZAĞINA DÜŞMEYİN

Harcamaların arttığı, indirimlerin bollaştığı, alışveriş için listelerin yapıldığı yılın bu döneminde çevrimiçi dolandırıcılık riski de artırıyor. Hediye alternatifleri belirleniyor, fırsatlar kaçmadan değerlendirilmeye çalışılıyor. Daha fazla çevrimiçi alışveriş, dolandırıcılar için daha fazla fırsat anlamını da taşıyor. Çoğumuz özel fırsatlar arıyoruz ve bu nedenle büyük indirim reklamı yapan dolandırıcılıkları geç fark edebiliyoruz. Bu dönemde işletmelerden daha fazla spam e-postalar geliyor ve bu durum kötü niyetli mesajlar için de mükemmel bir kılıf sağlıyor. Sahte kargolar, sahte alışveriş web siteleri, gerçek olamayacak kadar cazip görünen fırsatlar, sahte reklamlar, alışveriş yapmak isteyenleri daha dikkatli olmaya zorluyor.

ESET Türkiye Ürün ve Pazarlama Müdürü Can Erginkurban, özellikle giyim, kozmetik, elektronik gibi kategorilerde büyük indirimler yapıldığına işaret ederek, "Türkiye'de de Efsane, Muhteşem veya Harika Cuma gibi başlıklarla sunulan fırsatlardan ne yazık ki siber suçlular da yararlanmaya çalışıyor. Siber suçlular, online alışveriş yapanların kimlik veya kredi kartı bilgilerine ulaşarak, gelir elde etmeye çalışıyor. İndirimle canlanan alışveriş fırsatlarından kendilerine fayda sağlamaya çalışıyor. Korunmak için bildiğiniz yerden alışveriş yapın. Güvenilir bir alışveriş ortamı sunan ve muhtemel sorunları çözmenize yardımcı olabilecek, saygın ve güvenilir e-ticaret sitelerini tercih edin. Her internet bağlantısı, online ödemeler için yeteri kadar güvenli değildir. Online alışveriş için çarşı ve alışveriş merkezlerindeki halka açık Wi-Fi noktalarını kullanmayın. Favori e-mağazanıza kişisel bağlantınız yoluyla erişmeniz daha güvenli bir seçenektir. Alışverişte kendi cihazlarınızı kullanın. İster bilgisayarınız ister tabletiniz veya akıllı telefonunuz olsun, alışverişi kendi cihazınızla yapın. Cihazın davranışındaki tuhaflıkları ayırt etmek sizin için çok daha kolay olacaktır. Online adres çubuğunu her zaman kontrol edin. Size güvenilir alışveriş ortamı sunan ve muhtemel sorunları çözmenize yardımcı olabilecek, saygın ve güvenilir e-ticaret sitelerini tercih edin. Ancak tanınmış bir siteyi gördüğünüzde bile tedbiri elden bırakmayın. Banka havalesi veya anında nakit uygulaması ile ödeme yapmayın. Alışverişten sonra ekstrelerinizi kontrol edin" dedi.

YAPAY ZEKA VE DEEPFAKE İLE KANDIRIYORLAR

Saldırganların bu dönemi "fırsat sezonu" olarak gördüğünün ve tüketicilerin dikkatini dağıtmak için giderek daha yaratıcı yöntemler kullandıklarının altını çizen Fortinet Bölge Direktörü Arzu Akkaya ise, "Tıpkı yazı tatili dönemlerinde olduğu gibi, alışveriş dönemlerinde de dikkat seviyesi düşüyor ve gerçek indirim heyecanı, kullanıcıları daha hızlı kararlar almaya yönlendiriyor. Siber suçlular bu psikolojiden faydalanarak sahte indirim siteleri, taklit marka sayfaları veya hatta kargo takip e-postalarıyla kişisel ve finansal bilgileri ele geçirmeyi hedefliyor. Özellikle yapay zekâ desteğiyle üretilmiş e-postalar, sahte müşteri temsilcisi ses kayıtları veya deepfake videolar, dolandırıcılığı daha inandırıcı hale getiriyor" dedi.

Bugün siber suç ekosisteminin, yapay zekânın kolaylaştırdığı bir döneme girdiğine işaret eden Akkaya, "Artık kod yazma bilgisi olmayan kişiler bile, 'Hizmet Olarak Siber Suç' (CaaS) platformları aracılığıyla hazır kötü amaçlı yazılımlar veya deepfake araçları satın alabiliyor. Bu da hem bireyler hem kurumlar için saldırıların daha hızlı, daha geniş ve daha karmaşık hale gelmesi anlamına geliyor. Tüketicilerin akıllı alışveriş yapabilmesi için, yalnızca fiyat karşılaştırması değil, dijital farkındalık da şart. Alışveriş dönemlerinde gelen e-postaların, SMS'lerin ve sosyal medya reklamlarının kaynağını mutlaka kontrol etmek, şüpheli bağlantılara tıklamamak ve mümkünse doğrudan uygulama veya resmi site üzerinden alışveriş yapmak gerekiyor" diye konuştu.

İNDİRİM Mİ, BİNDİRİM Mİ?

İndirim dönemleri, tüketiciler için cazip fırsatlar sunarken dijital dolandırıcılık girişimlerinin de arttığı bir zaman dilimi haline geliyor. Bu süreçte tüketicilerin özellikle "bindirim" olarak bilinen, fiyatın önce artırılıp ardından indirilmiş gibi gösterildiği uygulamalara karşı dikkatli olmalarının büyük önem taşıdığını belirten ideasoft CEO'su Sinan Akdal, "Fiyat geçmişini kontrol etmek, farklı platformlarda karşılaştırma yapmak ve acele karar vermemek; güvenli alışverişin temel adımlarını oluşturuyor. Bununla birlikte dijital ortamda, indirim dönemlerinde sahte kampanyalar ve dolandırıcılık yöntemleri de sıkça karşımıza çıkıyor. Gerçek gibi görünen e-posta veya SMS mesajlarıyla kullanıcılar sahte kampanya linklerine yönlendirilip kişisel ya da finansal bilgilerini paylaşmaya teşvik edilebiliyor. Popüler markaların adını taklit eden sahte e-ticaret siteleri, sosyal medya üzerinden verilen yanıltıcı reklamlar ve kopya ödeme sayfaları da bu dönemde kullanılan yaygın dolandırıcılık yöntemleri arasında yer alıyor" dedi.

Tüketicilerin bu risklerden korunabilmeleri için alışverişlerini markaların resmî web siteleri üzerinden yapmalarının çok daha güvenli bir tercih olacağının altını çizen Akdal, "Resmî siteler, üçüncü taraf komisyonlarını içermediği için genellikle en doğru fiyatları sunar ve markanın kendi güvenlik altyapısı sayesinde veri koruma açısından da daha güçlüdür. Ayrıca kullanıcıların bağlantıya tıklamadan önce web adresini kontrol etmesi, ödeme sayfalarında tarayıcı güvenlik uyarılarını dikkate alması ve mümkünse iki aşamalı doğrulama gibi ek güvenlik önlemlerini kullanması da kişisel bilgilerin korunması açısından kritik öneme sahiptir. İndirim dönemlerinde akıllı alışveriş; hızlı karar vermekten değil, bilinçli davranmaktan geçiyor. Fırsatlara temkinli yaklaşmak, yalnızca güvenilir dijital kanalları tercih etmek ve dijital güvenliği alışveriş deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline getirmek, tüketicilerin kendilerini korumanın en etkili yoludur" diye konuştu.

"Fiyat şeffaflığını merkeze alıyoruz"

Kutay KONAKÇI/ Trendyol Grubu CMO'su

Tüketiciler artık sadece yüksek indirim söylemlerine değil, fiyat geçmişine, satıcı puanlarına, iade koşullarına ve platformun güvenilirliğine göre tercih yapıyor. Aynı zamanda favorilere ekleme, fiyat takibi, kupon kullanımı aracılığıyla bilinçli şekilde hareket ederek gerçek avantajları yakalamaya odaklanıyorlar. Trendyol olarak kullanıcılarımızın beklentilerine uygun biçimde fiyat şeffaflığını merkeze alan yaklaşımımız, güçlü teknolojik altyapımız ve güvenilir satıcı ekosistemimizle karşılık veriyoruz. Kampanyalarımıza aylar öncesinden hazırlanıyor, geçmiş yıl verilerini yapay zekâ destekli sistemlerle analiz ederek hangi kategorilerde ve pazarlarda daha yüksek talep olacağını öngörüyoruz. Böylece hem satıcılarımız stok ve fiyat planlamasını daha doğru yapabiliyor hem de kullanıcılar gerçek avantajlara ulaşabiliyor. Güvenli alışveriş deneyimi bu süreçte temel önceliklerimizden biri. Satıcı puanları, yorumlar, teslimat ve iade süreçlerinin tamamen şeffaf biçimde görüntülenebilmesi kullanıcıların satın alma kararlarını güvenle vermesini sağlıyor. Platformumuzda "Avantajlı Ürün", "Çok Avantajlı Ürün" ve "Süper Avantajlı Ürün" etiketleriyle fiyat avantajını şeffaf şekilde gösteriyor. Artan ilgi ve yoğunluk, beraberinde bazı riskleri de getirebiliyor. Bu dönemde siber saldırılarla sahte indirim kampanyaları, kopya siteler yapıldığını veya sosyal medya üzerinden kullanıcıların yönlendirilmeye çalışıldığını görüyoruz. Bu nedenle tüketicilerin doğrulanmış platformlardan alışveriş yapması, bilinmeyen bağlantılara tıklamaması ve kart bilgilerini yalnızca güvenli sayfalarda paylaşması kritik önem taşıyor. Satıcı puanlarının incelenmesi, teslimat ve iade politikalarının okunması ve kullanıcı yorumlarının kontrol edilmesi ise güvenli ve kaliteli bir alışveriş deneyimini destekliyor.

"Sorumlu alışveriş kavramına öncülük ediyoruz"

Pınar GÜZEY/ Pazarama Pazarlama ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı

Bu dönemde tüketicilerin hem fiyat şeffaflığı hem de dijital güvenlik konusunda bilinçli hareket etmesi büyük önem taşıyor. Özellikle internetteki doğrulanmamış sayfalardan uzak durmak, fiyat geçmişi belirsiz ürünlerde temkinli davranmak ve ödeme sırasında 3D Secure doğrulama adımlarını kullanmak güvenli alışverişin temelini oluşturuyor. Pazarama'da bu risklerin minimize edilmesi için fiyatlama süreçlerinde tam şeffaflık esas alınıyor; manipülatif fiyat artışlarına izin verilmiyor ve tüketicinin doğrudan faydasını gözeten gerçek indirim politikaları uygulanıyor. Bununla birlikte Pazarama olarak tüketicilerimize yalnızca güvenli ve avantajlı bir alışveriş ortamı sunmakla kalmayıp, "Sorumlu Alışveriş" kavramını sektöre kazandıran yenilikçi bir modele de öncülük ediyoruz. Anadolu Hayat Emeklilik ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği, e-ticaretin geleceğini finansal sürdürülebilirlikle buluşturuyor. Pazarama'daki her alışveriş, sadece bir ürün veya hizmet satın almakla sınırlı değil, aynı zamanda Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) aracılığıyla geleceğe yönelik birikime katkıda bulunmak anlamına da geliyor. Kampanya kapsamında tüketicilerimiz, Pazarama'da harcadıkça bir yandan da tasarruf ediyor ve aylık harcama tutarlarının yüzde 10'u kadar BES'lerine ek katkı payı kazanabiliyor.

"Küçük yazım farklılıklarına dikkat"

Alper ONARANGİL/ WatchGuard Türkiye ve Yunanistan Kıdemli Satış Mühendisi

Bu dönemde akıllı alışveriş yapmak isteyen tüketicilerin sadece fiyatlar konusunda değil, dijital ve siber güvenlik konularında da farkındalıklarının yüksek olması gerekiyor. Bir ürünün fiyatının gerçek olamayacak kadar uygun olması zaten başlı başına bir şüphe kaynağı olmalı. Buna ek olarak, "typosquatting" dediğimiz küçük yazım farklılıklarına da dikkat edilmeli. Yazım hatası veya yazım farklılıkları olan içerikler tüketicileri sahte sitelere yönlendirerek önemli bilgilerini ele geçirmeyi hedefleyebilir. Siber saldırganlar, sahte kampanya e-postaları, kopyalanmış e-ticaret siteleri ve sosyal medya üzerinden paylaşılan sahte reklamlarla kullanıcıları yanıltıp, kandırmaya çalışabilirler. Özellikle yapay zeka destekli oltalama (phishing) yöntemleri, kullanıcıları ikna edebilecek kişiye özel içerikler üreterek onları kandırmaya ve hassas bilgileri ele geçirmeyi hedefleyebilir. Typosquatting için örnek vermek gerekir ise, amazon.com yerine arnazon.com gibi veya hepsiburada.com yerine hepsiburda.com gibi tüketicilerin ilk bakışta adresin doğru olduğunu düşünebilecekleri ama çok küçük harf eksiltmeleri, eklemeleri veya değiştirmeleri ile tüketicileri yanıltabilecekleri yöntemler kullanılabilir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.