E-sertifika sayısı 8 milyonu geçti

GİRİŞ TARİHİ: 17.04.2024 GİRİŞ TARİHİ: 12:54 SON GÜNCELLEME: 17.04.2024 12:54
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından açıklanan 2023 yılı üçüncü çeyrek verilerine göre, e-imza sayısı 7,1 milyona, mobil imza sayısı ise 936 bine ulaştı. Toplamda 8,1 milyon elektronik sertifika oluşturuldu.

BTK, 2023 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin Pazar Verileri Raporu'nu yayımladı. Üretilen elektronik imza sayısı 7 milyon 118 bin 77'ye yükseldi. Mobil imza sayısı ise 935 bin 805'e ulaştı. Toplamda 8 milyon 53 bin 882 elektronik sertifika oluşturuldu. 2023 yılının üçüncü çeyreğinde bir önceki döneme göre elektronik imza sayısında yüzde 3,5 mobil imza sayısında ise yüzde 3,7 oranında artış gerçekleşti.

Kağıt kültüründen dijitale geçiş hızlandı

E-dönüşümün merkezinde yer alan e-imza ve mobil imza kullanımının arttığına dikkat çeken E-GÜVEN Genel Müdürü İlker Türkoğlu, "E-imza ve mobil imza kullanım alanları artıyor. Bireysel ve kurumsal tarafta artan farkındalıkla birlikte her çeyrekte kullanıcı sayısının da arttığını görüyoruz. Kâğıda dayalı bir kültürden iş süreçlerinin elektronik ortama taşınmasıyla hızla elektronik ortama geçiyoruz. Hız, tasarruf ve güvenlik avantajlarıyla imzalama ve onay süreçlerinin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi başta insan kaynağı olmak üzere; zaman, kargo, kâğıt, kırtasiye gibi kalemlerde maliyet avantajı sunuyor. Haftalar süren imzalama işlemlerini dakikalara indiren e-imza; iş sürekliliği, hızlı ve güvenli işlem yapma konforu sunuyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.