Her hafta yüzde 120 büyüyor

Güzellik uzmanlarını müşterinin ayağına götüren Melo App, bir yılda 15 ilde 17 bin kullanıcıya ulaştı. Haftada yüzde 120 büyüyor.
28.05.2021 12:57 GÜNCELLEME : 28.05.2021 12:59

PARA ÖZEL RÖPORTAJ/ Kişisel bakım ve kuaförlük hizmetlerini kullanıcının ayağına kadar götüren güzellik uygulaması Melo App, bir yılda 15 şehirde 17 bin müşteriye ulaştı. Bugün haftalık olarak yüzde 120, aylık yüzde 98 gibi bir büyüme rakamına ulaştı. Bu hızlı yükseliş hikayesinin ardındaki isim, kurucu Melis Bilgili Baki ile başarı stratejisini konuştuk.

Melo App nedir? Böyle bir iş fikri nasıl doğdu?

-Biz Türkiye'de kişisel bakım ve güzellik hizmetlerini 'bir tıkla' müşterilerin bulunduğu konumda almasını sağlayan ilk teknoloji girişimiyiz. Kullanıcılar uygulamamız üzerinden kendilerine en yakın profesyoneli görüntülebiliyor, profesyonellerin sertifikaları, çalışmaları, yorumları hatta kullandıkları markalara kadar inceleyecebiliyor, tarzını beğendikleri profesyonel için hızlı bir şekilde randevu oluşturup, güvenli ödeme seçeneği ile ödemelerini yapabiliyorlar. Ben 9 yıldır kozmetik sektörünün içerisindeyim, uzun yıllar global bir kozmetik firmanın bölge yöneticiliğini yaptım ve bir makyaj sanatçısıyım. Aslında her şey "Teknoloji bu denli hayatımızın merkezindeyken, neden mesleğimi dijitale taşıyarak insanların güzellik ve kişisel bakım alanındaki ihtiyaçlarını online bir hizmet ile karşılamıyorum?" diye sormamla başladı. Müşteriler sadece özel günlerinde kuaförünü ve makyaj sanatçısını eve çağırabiliyordu. Oysa trafiğin ve şehir hayatının yoğun olduğu pek çok şehirde, birçok kadın ve erkek güzellik merkezlerine gitmek için ciddi zaman harcıyor. Üstelik hamile, hasta, yaşlı ya da yorgunsanız, bebeğiniz ya da çocuğunuz varsa, mahremiyet ya da hijyen endişeleriniz nedeniyle dışarı çıkamıyorsanız bakımlı olmak hiç de kolay değil. İşte Melo App tam da bunun için dünyaya geldi.

Hangi hizmetler eve kadar geliyor?

-Kadınlar, erkekler ve çocuklar için 200'den fazla hizmeti müşterinin ayağına götürüyoruz. Kuaför, berber, el ayak bakımı, kaş, kirpik bakım, ağda, makyaj ve cilt bakımı kategorilerindeki birçok hizmeti evlere götürüyoruz. Bunların içinde evde manikür, pedikür, çocuk saç kesimi, ağda, saç sakal tıraşı ve kaş alımı en popüler olanlar. Bu hizmetler yaz-kış her zaman tercih ediliyor. Evde gelin makyajı, gelin saçı, nişan, kına makyajı gibi hizmetler ise daha çok bahar ve yaz aylarında tercih ediliyor. Epilasyon, kalıcı makyaj, karbon peeling gibi cihaz gerektiren uygulamalar için ise, yine profesyonellerin kullandıkları markaları, cihazları ve yorumlarını inceledikten sonra uygun gördüğünüz profesyonellerin salonunda randevu alabiliyorsunuz.

Kuruluşundan bugüne girişiminiz nasıl bir başarı grafiği çizdi? Rakamlarla anlatabilir misiniz?

-500 müşteriyle başladığımız hizmet hayatımız bir yıl içerisinde 17 bin kişiye çıktı. Melo App, bu süre zarfında 5 milyon TL değerleme ile yatırım alarak başlangıçta aldığı tohum yatırım değerlemesini de neredeyse 3'e katladı. Dijital güzellik asistanı Melo App, şu anda Türkiye'de İstanbul, Ankara, İzmir de dahil 15'ten fazla şehirde, 1000'den fazla uzman ile 200'den fazla kişisel bakım ve güzellik hizmetini müşterilerinin ayağına kadar götürüyor. Bugün haftalık olarak yüzde 120, aylık yüzde 98 gibi bir büyüme rakamına ulaştık.

Uygulama en çok kimler tarafından kullanılıyor?

-En çok evde çocuğunu yalnız bırakamayan ya da bırakacak birini bulamayan 25 ila 42 yaş arasındaki kişiler tarafından tercih ediyor. Kullanıcılarımızın yüzden 82'sini kadınlar oluşturuyor.

Kullanıcılar en çok hangi hizmetlerden faydalanmak istiyor?

-Hizmet talepleri sezonlara göre değişkenlik gösteriyor. Örneğin, yaz aylarında düğün makyajı ve fön tercih edilirken kış aylarında kaş, kirpik, el-ayak bakımı ve ağda gibi hizmetler öne çıkıyor.

Girişimi kurarken en zorlandığınız şeyler neler oldu?

-Sistemin Türkiye'de bir ilk olması bizi oldukça zorladı. Bu hizmeti evde verebileceği konusunda profesyonelleri ikna etmek, sonra müşterileri bu hizmetleri evde alabileceğine ikna etmek derken aylarımız geçti. Tabi bu süreç içerisinde henüz yatırım almamış olmak, pazarlama harcaması yapamamak da zorlayıcı bir süreç oldu.

Peki nasıl başardınız? Özel bir stratejiniz var mı?

-Potansiyel bir uzmanı, tek bir müşteriyi dahi kaçırmadık. Müşteri iletişimini her zaman en üst seviyede tuttuk. Müşterinin aradığı uzmana ulaşabilmesi için gerektiğinde tüm ekiple bir araya geldik. Bir müşteri, on, yüz, şimdi ise on binlerce mutlu müşteri oldu. Melo profesyonelleri arasına girmek ise büyük elemelerden geçilip kabul edildiği için bir başarı kriteri oldu ve profesyoneller bizi sosyal medyalarında paylaşmaya başladılar. Aynı zamanda pazara ilk girme avantajı sayesinde evde kuaför, berber, manikür gibi aramalarda Google'da üst sıralarda yer aldık. Bütün bunlar organik olarak büyümemizi sağladı.

Kadın girişimcilere önerileriniz nelerdir?

-Her şeyden önce kendilerine kadın girişimci dememeleri. Kadın doktor, avukat, pilot demediğimiz gibi kadın girişimci diyerek de aslında 'istisna' bir durumdan bahsediyor algısı yaratıyoruz. Bunu kendimizde de hissediyoruz, bir kadınım ve girişimciyim, istemsiz bir korku yaratıyor. Oysa girişimcilikte duygusal zeka, hızlı karar verebilme, empati ve aynı anda birden fazla iş yapabilmek çok önemlidir ve bunlar bir kadının doğuştan sahip olduğu yeteneklerdir. Bunların dışında kalan alanda ise hayatımız boyunca yapmak zorunda kaldığımız ya da yapmak zorunda hissettiğimiz her şeyi 'tek başına' yapmaya çalışmak ne yazık ki girişimcilikte sadece köstek olan bir durum. Bir girişimci olarak yardım almak, çevre edinmek, sormaktan çekinmemek en büyük yardımcılarım oldu.

Yurtdışına açılma projeniz var mı? Varsa hangi ülkelere?

-Hali hazırda Türkiye'nin yanı sıra Azebaycan, İran ve Bahreyn'den de hatırı sayılır sayıda takipçimiz var. Yurt dışında öncelikle MENA bölgesine açılmak istiyoruz. İran pazarını büyütmek üzere projelerimiz var. Bu süreçte dijital yatırımlarımızı sürdürerek teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyoruz ve MeloApp sistem ve dil altyapısını da bu bölgelere göre geliştiriyoruz.

BİZE ULAŞIN