Şifrelerden kurtaracak girişim: AuthTake

GİRİŞ TARİHİ: 15.09.2021 GİRİŞ TARİHİ: 14:51 SON GÜNCELLEME: 15.09.2021 14:51
Parolasız kullanıcı doğrulama girişimi AuthTake fonbulucu'da yatırım turuna çıktı. Kurumlara güvenli bariyer teminatı veren AuthTake, 960 bin TL fona ulaşma hedefiyle şirket paylarının yüzde 6’sını yatırımcılara sunuyor.

Hızla dijitalleşen dünya ve teknolojik gelişmeler şirketlerin, kamu kurumlarının ve kişilerin karşılaşabileceği beklenmedik siber riskleri beraberinde getiriyor. Yapılan araştırmalar, 2020 yılında dünya genelinde her 39 saniyede bir siber saldırı gerçekleştirildiğini, saldırıların 2020 yılının son çeyreğinde 36 milyar kaydın açığa çıkmasına sebep olduğunu ve oluşan mali kaybın 56 milyar dolara ulaştığını ortaya koyuyor. Rakamlara yansıyan bu riskler, internet tabanlı işlemlerin güvenliğinde yeni nesil çözümleri zorunlu hale getirirken Kimlik ve Hesap Erişim Yönetimi pazarının hacmi gün geçtikçe büyüyor. Hacim 2020 yılında 8 milyar dolar olarak hesaplanırken, rakamın 2027 yılında 28 milyar doları bulması öngörülüyor.

Türkiye'nin SPK lisansıyla faaliyete geçen ilk paya dayalı kitle fonlama platformu fonbulucu, dijital çağda etkin rol oynayan teknoloji tabanlı şirketlere desteklerini Kimlik ve Hesap Erişim Yönetimi Girişimi AuthTake ile sürdürüyor. fonbulucu'nun yeni kampanyası olarak yatırım turuna çıkan AuthTake, dijital platformlarda siber riskleri ortadan kaldırmak üzere geliştirilen "parolasız kullanıcı doğrulama" teknolojisi ile kullanıcıları çok daha güvenli bir erişime kavuşturuyor. 960 bin TL fona ulaşma hedefiyle şirket paylarının yüzde 6'sını yatırımcılara sunuyor. AuthTake girişimi, fonbulucu 'da 25.10.2021'e kadar yatırım turunda kalarak geleceğe ortak olmak isteyen bireysel ve kurumsal yatırımcılarla buluşacak.

AuthTake ile şifresiz dijital hayat

AuthTake, veri ihlallerinin yüzde 81'ini oluşturan ve siber güvenlikte en temel sorun olarak görülen parolaların ortadan kaldırılması için yapılandırıldı. Mart 2021'de parolasız kullanıcı doğrulama standartlarını belirleyen FIDO Alliance'ın verdiği FIDO Server Sertifikası almaya hak kazanan girişim, global ölçekte sektör liderlerinden olan Yubico şirketinin ürettiği Yubikey ile olan entegrasyonları sonucu Works With Yubikey Sertifikası sahibi de oldu. Açık Anahtar (PKI) ve FIDO alt yapısını kullanarak güvenli ve hızlı "parolasız kullanıcı doğrulama" teknolojisini kullanıcılarla buluşturan AuthTake, bu sayede hesap erişimlerinde 7 kat hız ve yüzde 99,9 koruma sağlıyor. Kurum hesaplarında kullanılan parolaların kalkması ile yardım masası maliyetlerini de yüzde 30 oranında azaltıyor. Fiyat politikası ve özel paketleri ile herkesin erişimine imkân verecek şekilde hazırlanan AuthTake, web üzerinden tek bir tıkla dakikalar içinde kullanıma hazır hale getirilebiliyor. Bu yolla mikro işletmeler ile bireysel kullanıcıların satın alma ve entegrasyon süreçleri hızlandırılarak global pazardaki bilinirliğin artırılması hedefleniyor.

Önümüzdeki beş yıl içerisinde yaklaşık 28 milyar dolarlık hacme ulaşması beklenen Kimlik ve Erişim Yönetimi pazarında yer alan AuthTake'in Kurucu Ortağı Koray Yılmaz, "Kimlik ve Erişim Yönetim süreçlerini daha güvenli ve otomatize hale getiren projelerimiz üzerinde AR-GE faaliyetlerimize devam etmekteyiz. Bu sayede pazardan daha büyük pay alabilmek adına global ölçekte rekabet eden bir ürün ailesi olma yolunda ilerlemekteyiz" diyor. Koray Yılmaz, yatırımcılarımızı hızla gelişmekte olan bu alana yatırım yapmaya ve erken aşamada sundukları yatırım fırsatından yararlanmaya davet ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.