NLP teknolojisi Novus, 4.5 milyon Euro değerleme ile yatırım aldı

GİRİŞ TARİHİ: 13.06.2022 GİRİŞ TARİHİ: 11:34 SON GÜNCELLEME: 13.06.2022 11:37
Yapay zekâ ve NLP teknolojileri aracılığıyla güncel ve özgün metinler yaratılmasına olanak tanıyan Novus, Startup Wise Guys’dan 4.5 milyon Euro değerleme ile ön tohum yatırımı aldı.

Yapay zekâ ve NLP teknolojileri aracılığıyla güncel ve özgün metinler yaratılmasına olanak tanıyan Novus, Startup Wise Guys'dan 4.5 milyon Euro değerleme ile ön tohum yatırımı aldı. Novus, aldığı yatırımla ekibini büyütüp, pazarlama aktivitelerine odaklanmanın yanı sıra yeni pazarlara açılacak.

Kendi geliştirdiği NLP (Natural Language Processing – Doğal Dil İşleme) teknolojileriyle kullanıcılarına saniyeler içinde güncel, özgün ve doğrulanmış metinler sunan İstanbul ve Boston merkezli girişim Novus, yeni yatırım aldı. 2022 yılı Şubat ayında Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nün seçkin girişim programı MIT Sandbox'tan hibe alan Novus, şimdi de Startup Wise Guys'dan 4.5 milyon Euro değerleme üzerinden aldığı tohum öncesi yatırımla ekibini büyütüp pazarlama aktivitelerine odaklanarak yeni pazarlara açılmayı hedefliyor.

"Globalde alanın öncüsü olmayı hedefliyoruz"

Novus Kurucu Ortağı ve CEO'su Rıza Egehan Asad, Novus olarak teknolojinin ve yapay zekânın yenilenen eşiklerini düzenli bir şekilde takip edip akademik yaklaşımların insanların ihtiyacına en uygun şekilde pratiğe taşınmasına değer verdiklerinin ve bunun üzerine çalıştıklarının altını çizerek, şöyle konuştu: "Araştırma ve geliştirme çalışmaları şirketimizin çekirdeğini oluşturuyor diyebiliriz, bu sayede kendi modüllerimiz ile fark yaratma ve kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına cevap veren adreslemeleri yapabiliyoruz. Yapay zekâ konseptinin genişlediği modern dönemde her daim ortak noktada kalan etik unsurunu da göz önünde bulunduruyoruz ve kümülatif yapay zekâ anlayışına kendi modellerimiz ve yaklaşımlarımızla katkıda bulunuyoruz. MIT Sandbox, Google for Startups gibi uzun soluklu programların parçası olarak aldığımız destekler ve alanın en iyilerinin mentorluğu ile önümüzdeki dönemde teknolojilerimizi bir adım öteye taşırken globalde alanın öncüsü olmak gibi bir hedefimiz var." Novus'un hâlihazırdaki global partnerliklerine yenilerini ekleyerek, daha çok insanın verimliliği artıran yapay zekâ çözümlerine ulaşmasını amaçladıklarını vurgulayan Rıza Egehan Asad, özellikle NLP alanında sosyal etki ve sürdürülebilirlik açısından ciddi potansiyellerin mevcut olduğuna dikkat çekerek, Novus olarak bunu açığa çıkarmak için çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerini söyledi.

İhtiyaca uygun yazıyı saniyeler içerisinde üretiyor

Novus Kurucu Ortağı ve CTO'su Ata Aydın Uslu ise Novus'un arkasında yatan teknolojiyle ilgili şu bilgileri verdi: "Novus, temelde son dönemde gelişen teknolojilerin mümkün kıldığı, genel olarak Üretici Dil Modeli (Generative Language Model) ismi verilen makine öğrenimi tekniklerini kullanıyor. Bu dil modelleri, son dönemin çok güçlü donanımları (GPU, CPU – bilgisayar işlemci türleri) ve milyarlarca parametre ve veriyle beslenen derin öğrenme teknikleri sayesinde verilen bir yazı girdisinden kullanıcının neye ihtiyacı olduğunu anlayıp ihtiyaca uygun yazıyı saniyeler içerisinde üretebiliyor. Bunun en bilinen örneklerinden biri, The Guardian gazetesinin en bilinen modellerden biri olan OpenAI'ın GPT-3'ünü kullanarak yapay zekâya yazdırdığı "Bu makaleyi bir robot yazdı. Korkuyor musun, insan?" makalesi. GPT-3'e ne hakkında yazmasını istediğini söyleyen The Guardian ekibi, karşılığında yapay zekâdan, yapay zekânın insanlığa zararsız olduğunu iddia eden bir yazı çıktısını saniyeler içinde alıyor. Milyarlarca parametreli bu modelleri eğitmek ise çok yüklü miktarda para ve işlemci gücü gerektiriyor. Bu yüzden dünyadaki saygın model sahibi kurumlar, modellerini doğru ve kaliteli şekilde kullanabilecek teknik ekip yetkinliğine sahip şirketler ile partnerlik yapıyorlar." Novus'un bu alanda dünyanın en bilinen ve en saygın kurumları olan OpenAI, Cohere gibi oluşumların teknoloji partneri olduğunu belirten Ata Aydın Uslu "Novus'un geliştirdiği teknolojiler, yazıyı yazacak yapay zekânın kullanıcıyı en doğru şekil, üslup ve bağlamda anlamasını sağlarken bunu birçok farklı dilde yapabiliyor. Novus ayrıca yapay zekânın ürettiği çıktıyı kendi teknolojilerinden biri olan 'doğruluk kontrolü modülü'ne gönderip, yazılan yazıdaki iddiaların ne kadarının doğru veya yanlış olduğunu tespit ediyor. Ardından kullanıcıya yapay zekânın ürettiği doğru bilgiler için güvenilir kaynaklardan referanslar yahut yanlış bilgilerin neden yanlış olduğuna dair çıktılar sağlıyor" şeklinde konuştu.

"Metin yazımına yeni bir soluk getiriyoruz"

Söz konusu yatırıma ilişkin değerlendirmede bulunan Novus Kurucu Ortağı ve CRO'su Vorga Can ise "2021 yılı Mayıs ayından bu yana geliştirdiğimiz yapay zekâ temelli teknolojilerle metin yazımına yeni bir soluk getiriyoruz. Değer önerimiz her seferinde orijinal içerik üretmek ve içeriğin doğruluğunu otomotize araçlarla kontrol etmek üzerine kurulu. Bu doğrultuda NLP teknolojileri vasıtasıyla kullanıcılarımızın yazma stillerini öğrenip, kendilerine 6 dilde kişiselleştirilmiş bir içerik üretme deneyimi sunuyoruz" dedi.

Küresel içerik pazarlama sektörü 140 milyar dolara koşuyor

Son yıllarda öne çıkan bir alan olmasına rağmen küresel içerik pazarlama sektörünün kısa sürede oldukça hızlı büyüdüğüne işaret eden Vorga Can, sözlerine şöyle devam etti: "Günümüzde tüm şirketlerin kendi içerik kanallarını yaratması zorunluluk haline geldi. SEO tabanlı içerikler sayesinde şirketler arama motorlarında daha görünür hale gelirken, marka bilinirlikleri artıyor. Buna ek olarak güncel ve düzenli içerik oluşturmak mevcut müşteriler tarafında sadakati artırırken, potansiyel müşteriler tarafında ise hedef kitlenin güvenini sağlıyor. Yapılan araştırmalara göre 2021 yılında dünya genelinde sektörün pazar büyüklüğünün 66 milyar dolara ulaştığı tahmin edilirken, bu rakamın 2022 yılında 80 milyar dolara, 2026 yılında ise 140 milyar dolara yaklaşması bekleniyor." Tüm bu trendlerin ve büyüme beklentilerinin sektörün potansiyelini gözler önüne serdiğine vurgu yapan Vorga Can, günümüzde ABD'de içerik pazarı büyüklüğünün 10 milyar dolara, şu an Novus'un merkezinin bulunduğu Kuzeydoğu ABD'de ise pazar büyüklüğünün 1,7 milyar dolara ulaştığını söyledi.

Kuzeydoğu abd'de hedef yüzde 5 pazar payına ulaşmak

"Novus olarak nihai hedefimiz bulunduğumuz bölgede yüzde 5 pazar payına ulaşmak" diyen Vorga Can "Aldığımız yatırımlarla hedeflerimiz doğrultusunda emin adımlarla ilerliyoruz. MIT'nin sağladığı hibe desteğinden sonra Startup Wise Guys'dan tohum öncesi yatırım aldığımız için çok mutlu ve gururluyuz. 500 bin dolarlık tohum yatırım turumuzu ise Ağustos ayı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz. Tüm bu yatırımlarla ekibimizi genişletip, uygulamamızı daha da geliştireceğiz" şeklinde konuştu.

"Türkiye'de yatırım yaptığımız 15. girişim"

2012 yılında kurulan ve 10 yılda 305'ten fazla erken aşama girişime yatırım yapan Doğu Avrupa'nın lider yatırım fonu Startup Wise Guys'ın Partneri Günce Önür ise şu değerlendirmelerde bulundu: "2019 yılından bu yana Türkiye girişimcilik ekosistemindeki startup'lara yatırım yapıyoruz. Startup Wise Guys olarak odağımızda yazılım temelli çözümler geliştiren ve küresel pazarlarda bir soruna çözüm getiren girişimler yer alıyor. B2B SAAS, siber güvenlik ve FinTech sektörleri öne çıkan yatırım alanlarımız arasında bulunuyor. Bu kapsamda Novus'un genç, zeki ve çevik ekibinin küresel arenada büyük başarılara imza atacaklarına ve alanında parmakla gösterilecek markalar arasında konumlanacağına inancımız tam. Novus'a yaptığımız yatırımla beraber şimdiye kadar yatırım yaptığımız ve Türk girişimciler tarafından kurulan startup'ların sayısı 15'e ulaştı. Mutluyuz, gururluyuz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.