Papara, sosyal girişim Yuvarla’yı satın aldı

GİRİŞ TARİHİ: 05.07.2022 GİRİŞ TARİHİ: 12:36 SON GÜNCELLEME: 05.07.2022 12:36
Papara, sivil toplum kuruluşlarına kaynak sağlayan Yuvarla’yı bünyesine kattığını duyurdu. Bu satın ala ile Türkiye’de ilk kez bir sosyal girişim satın alınmış oldu. Papara, Yuvarla ile birlikte 13 milyondan fazla kullanıcısına sunduğu ‘Bağış’ özelliğini güçlendirmeyi, daha fazla STK’ya ulaşmayı, bağış tutarlarını artırmayı, hızlı ve sürekli bir bağış kanalı oluşturmayı hedefliyor.

Papara, Yuvarla'yı satın aldığını ve bunun Türkiye'nin ilk sosyal girişim satın alması olduğunu duyurdu. Yuvarla ile birlikte Papara'nın 13 milyondan fazla kullanıcısına sivil toplum kuruluşlarına bağış yapmayı sağladığı 'Bağış' özelliğinin güçlenmesi hedefleniyor. Daha fazla STK'ya ulaşmak, STK'ların daha fazla bağış toplamasını sağlamak ve düzenli bir bağış sistemi oluşturmak da bu satın almayla hedeflenenler arasında yer alıyor.

"Daha fazla STK'ya ulaşmayı, hızlı ve sürekli bir bağış kanalı oluşturmayı hedefliyoruz"

Papara CEO'su Emre Kenci konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: "Bağış özelliğimiz ile ayda ortalama 3.000'in üzerinde bağış işlemi gerçekleşiyor. Bunu daha ileriye taşımak istedik. Yuvarla'yı ve gerçekleştirdiği güzel işleri uzun zamandır takip ediyorduk. Yuvarla'nın bünyemize katılması ile kullanıcılarımız artık Papara Card'ları ile yaptıkları harcamalardaki küsuratları yuvarlayarak aradaki kuruşları diledikleri sivil toplum kuruluşuna bağışlayabilecek. Bu satın almayla birlikte 'Bağış' özelliğimizi güçlendirmeyi, daha fazla STK'ya ulaşmayı, hızlı ve sürekli bir bağış kanalı oluşturmayı, bağış tutarlarını artırmayı, Yuvarla'nın ise daha büyük bir kitleye ulaşmasını hedefliyoruz. Yuvarla'yı satın almamız ülkemizdeki girişimcilik ekosistemi için de bir ilk. İlk kez bir sosyal girişim satın alınıyor. Papara olarak sosyal girişimcileri sonuna kadar desteklemekte kararlıyız. Bu konuda büyük bir adım attığımıza inanıyoruz" dedi.

"Papara'nın desteği ile bağışçı ve bağış kanalları artış gösterecek."

Yuvarla kurucuları Emre Danacı ve Erdi Yerebasmaz, yüzbinlerce bağışçının küsuratlarını yuvarlayarak kuruşları milyon TL hacminde bağışlara dönüştürdüklerini belirterek; "Tehdit altındaki doğal yaşamdan kadına şiddete, insani yardımdan nitelikli eğitime kadar günümüzün önemli sosyal sorunlarına çözüm bulmaya çabalayan sivil toplum kuruluşlarına yardım etmek için kolektif bir destek gerekiyor. Sosyal etki yaratmak konusundaki heyecanımızı Papara'nın da paylaştığını görmek bizi mutlu etti ve bu satışın zeminini oluşturdu. Papara ve Yuvarla'nın yollarının kesişmesi Yuvarla için oldukça önemli bir gelişme. Papara'nın 13 milyonu aşkın kullanıcısı ve iletişim kaynakları, Yuvarla'nın daha fazla kullanıcıya ve daha fazla bağışçıya ulaşması için kullanılacak. Birlikte çok daha fazla STK'ya ulaşacağız" dedi.

Yuvarla'nın Papara bünyesine geçmesine dair sivil toplum kuruluşları ise şu düşünceleri paylaştı;

Türk Eğitim Vakfı Genel Müdür Banu Taşkın: "Bireysel bağış kültürünün gelişmesi çok kritik ve çok önemli. Yuvarla, finansal teknolojileri kullanan müthiş bir sosyal girişim. Kişilere, yaptığı alışverişlerdeki küsuratları yuvarlayarak bağış kültürünü aşılamış oluyor."

TEMA VAKFI Genel Müdürü Başak Yalvaç Özçağdaş: "Tema Vakfı olarak STK'lar için yenilikçi ve sürdürülebilir kaynak geliştirme modellerinin önemine inanıyoruz. Bu zamana kadar Yuvarla'nın sivil toplum camiasında bilinen, tanınan ve güvenilen bir uygulaması vardı. Şimdi bu uygulamanın Papara ile daha çok kullanıcıya ulaşarak çalışmalarını başarıyla sürdüreceğine inanıyorum."

Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı Genel Müdürü Sait Tosyalı: "Yuvarla ile alışverişler çok kolay bir şekilde eğitime dönüşebiliyor. Yuvarla'nın Papara bünyesinde yolculuğa devam edecek olması ile daha çok bağışçıya ulaşılacağını ve böylelikle bağışların katlanarak artacağını ümit ediyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.