Google Türkiye'de 1,4 milyon istihdam yarattı

GİRİŞ TARİHİ: 02.12.2021 GİRİŞ TARİHİ: 18:32 SON GÜNCELLEME: 03.12.2021 00:07
Türkiye’de 15. yılını kutlayan Google'ın Türkiye ekonomisine 15 yılda katkısı, 150 milyar TL ve 1,4 milyon kişilik istihdam oldu.

Google, 2006 yılından bu yana faaliyet gösterdiği Türkiye'de sunduğu sayısız ürün ve servisin yanı sıra, gerçekleştirdiği proje ve çalışmalarla da ülke ekonomisinin gelişmesine ve bireylerin güvenle dijitalleşmesine destek veriyor. Bugüne kadar Google'ın Türkiye'de gelişimine katkıda bulunduğu dijital ekosistem, toplam 1,4 milyon kişilik istihdam yarattı. Google tarafından desteklenen dijital ekonominin milli gelir içerisindeki payı yüzde 4'ü aşarak 150 milyar TL'ye ulaştı.

Google Türkiye'de 15. yaşını kutluyor. "Dijitalleşme Yolculuğunda Türkiye'nin Yanında Olmak" misyonuyla çalışmalarını sürdüren Google Türkiye ofisi, 15 yıldır kullanıcıların hayatını kolaylaştırmak, onları bilgilendirmek ve geliştirmek için pandemi süreci de dahil olmak üzere ekonomi, eğitim ve kültür alanlarında yerel ihtiyaca yönelik birçok proje ve ürün geliştirdi. Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu'nun katılımıyla düzenlediği basın toplantısı ile şirket Türkiye'deki 15 yılının değerlendirmesini paylaştı. Toplantıda Google Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Sırma Süren, Google Türkiye Kamu İşleri Müdürleri Erkan Kaptan ve Zeynep Güven de şirketin Türkiye'de bugüne kadar Türkiye ekonomisine yaptığı katkılar, gençlere yönelik uygulamalar, pandemi süresince KOBİ'lerin dijitalleşmesi için geliştirdiği projeler, sanata destekleri hakkında bilgiler verdi.

Geleceğin yolu dijital ekonominin büyümesinden geçiyor

Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu, Google'ın Türkiye'ye bugüne kadar verdiği ekonomik katkıları şöyle anlattı: "Google Türkiye olarak Türkiye'nin dijital ekonomisine katkı sağlayarak dünyanın içinde bulunduğu dijital dönüşüm rüzgarında ülkemizin de yerini almasına destek oluyoruz. Google Arama, Görüntüleme, Alışveriş, YouTube, Google Haritalar, Google Benim İşletmem, G Suite, Google Bulut Platformu, Android, Google Play ve diğer Google uygulama ve inisiyatiflerinden oluşan Google tarafından desteklenen Türkiye'deki dijital ekonominin milli gelir içerisindeki payı yüzde 4'ü aşarak 150 milyar TL'ye ulaştı. 2023 yılında bu payın yüzde 4,7 seviyelerine ulaşacağını öngörüyoruz. Bugüne kadar toplam 1,4 milyon kişilik istihdam yaratan bu dijital ekosistemin Türkiye ekonomisine katkısının 5 yıl içinde 2 kattan daha fazla artacağını düşünüyoruz." Keteloğlu, teknolojiye erişimi özgürleştirerek yerel oyuncuların global pazara taşınmasına olanak sağlayan Android ekosisteminin de Türkiye ekonomisine 83 milyar TL katkı sağladığına, bu ekosistem ile de 750 bin kişinin istihdam edilmesine destek olduklarına dikkat çekti. Android'in Türkiye ekonomisine katkısının 2023 yılında 193 milyar TL'ye ulaşarak gayrisafi yurt içi hasılanın yüzde 2,7'sini oluşturacağını öngördüklerini kaydetti.

Bireylerin ve işletmelerin dijital dönüşümü, yarınlara güvenle bakmamızı sağlıyor

Google bugüne kadar Türkiye'de işletmelerden öğrenci ve öğretmenlere, girişimcilerden esnaf ve KOBİ'lere toplumun birçok farklı kesiminin hayatını kolaylaştırmak, onları bilgilendirmek ve geliştirmek için ekonomi, eğitim ve kültür alanlarında pandemi sürecinde dahi ara vermeden yerel ihtiyaca yönelik birçok ürün ve proje geliştirdi. T.C. Ticaret Bakanlığı desteğiyle hayata geçirilen Dijital Dönüşümle Fark Yaratan Esnaflar programı kapsamında KOBİ'ler, dijital araçlar, yetenekler, kamu kurumlarına sağlanan reklam kredileri, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu'na yapılan 500 bin dolar hibe ve 3 milyon dolar krediden oluşan toplam 12 milyon dolar değerinde finansal katkı ile destekleniyor. Google Dijital Türkiye Platformu ile 1,5 milyon birey ve esnafa dijitalleşme yolculuklarını hızlandıracak birçok ücretsiz çözüm olanağı sunuluyor. Turizm sektörünün dijitalleşmesine destek olmak amacıyla da Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) iş birliği ile binlerce turizm işletmesi ve çalışanına dijital dönüşüm için gerekli beceri ve içgörüler kazandırıldı.

Gençlerin dijital gelişimi Google'ın önceliği

Eğitim alanında geleceğin nesillerini bugünden yarına hazırlayabilmek için 15 yıldır dijital okuryazarlık ve güvenli internet kullanımına ilişkin farklı projeleri hayata geçiren Google, bu alanda değiştirici ve dönüştürücü role sahip kamu kurumları ile iş birlikleri gerçekleştiriyor. Teknoloji sektörüne özel nitelikli iş gücü yetiştirerek Türkiye'nin dijital oyun ve uygulama ekosisteminin gelişimine katkı sağlamak için geliştirilen Google Oyun ve Uygulama Akademisi bu projelerden biri. Google, Akademi'nin ilk yılında 2 bin genci mezun etmeyi ve yüzde 50 kadın kotası ile kadınların teknoloji sektöründe daha etkin şekilde yer almalarına katkıda bulunmayı hedefliyor. Şirket, yeni garaj hikayelerinin çıkmasını teşvik etmek ve iyi fikri olan uygulama geliştiricilerini desteklemek için kurulan Google Geliştirici Toplulukları (GDG) ile de yakın çalışıyor. Google Geliştirici Toplulukları, 2021 başından beri salgına rağmen Şanlıurfa'dan Tekirdağ'a 35 farklı ilde 90 farklı üniversiteden 110 bin geliştiriciyi profesyonel geliştirici toplulukları ile buluşturdu.

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı iş birliği ile hayata geçirilen "Öğretmenler İçin Dijital Dönüşüm Programı" kapsamında ise bugüne kadar 1 milyon öğretmen "Disiplinlerarası Öğretimde Bilgi İşlemsel Düşünme" konusunda rehber kaynaklara ulaştı ve eğitimle buluştu. Ayrıca Türkiye genelinde 5 milyon öğrenci, Google sayesinde her akademik yılda temel kodlama ve dijital güvenlik konularında eğitime erişim imkanı sunuyor. Çocuklara internette paylaşım yaparken dikkat etmeleri gereken noktaları anlatmak ve çevrim içi dünyada var olan tuzaklar konusunda bilinçlenmelerini sağlamak için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ile hayata geçirilen "İnternot Olmaya Var Mısın?" programı ile de bugüne kadar toplam 1.3 milyon kişiye ulaşıldı.

Anıtkabir artık Google Street View'da tüm dünyanın ziyaretine açık

Google, geliştirdiği proje ve ürünlerle kültür sanat alanında da dijitalleşmeye katkı sağlıyor. Şirket son olarak 275 bin dolarlık Google.org hibesi ile pandemi döneminde zor günlerden geçen sahne emekçilerinin dijital yetenekler kazanarak izleyicileriyle alternatif platformlarda buluşmalarına yardımcı olmayı hedefleyen Sahne 2.0 projesine finansal destek sağladı. Sahne 2.0 ile yüzde 60'ı kadın olmak üzere 8 binin üzerinde sahne emekçisine ulaşılması hedefleniyor. Google, ayrıca Google Arts & Culture ve Google Street View ile Türkiye'nin yüzyıllık kültür mirasını teknolojinin sağladığı araçlarla dünya ziyaretçileriyle buluşturuyor. Kullanıcılar aralarında Sakıp Sabancı Müzesi, Masumiyet Müzesi, Pera Müzesi, İstanbul Modern ve İstanbul Araştırmaları Enstitüsü gibi Türkiye'den tam 11 müzeyi adeta oradaymış gibi gezebiliyor, her an her yerden keşfedebiliyor. Google Street View teknolojisi ile kapılarını sanal olarak tüm dünyaya açan Türkiye'nin önemli değerleri Anıtkabir ve Çanakkale Şehitlikleri, özellikle salgın döneminde evlerinde olan pek çok kullanıcı tarafından ziyaret edildi.

RAKAMLARLA 15 YILLIK KATKI

Google'ın Türkiye'de gelişimine katkıda bulunduğu dijital ekosistem, bugüne kadar toplamda 1,4 milyon kişilik istihdam yarattı.

Google tarafından desteklenen dijital ekonominin milli gelir içerisindeki payı yüzde 4'ü aşarak 150 milyar TL'ye ulaştı. 2023 yılında bu payın yüzde 4,7 seviyelerine ulaşacağı öngörülüyor.

Google Türkiye, toplamda 143,9 milyar TL'lik ekonomik faaliyetin yaratıldığı bir ekosistemin oluşmasına katkı sağlıyor.

Ekosistemin Türkiye ekonomisine sağladığı katkının 5 sene içinde 2 kattan daha fazla artacağı öngörülüyor.

Teknolojiye erişimi özgürleştirerek yerel oyuncuların global pazara taşınmasına olanak tanıyan Android ekosistemi de, Türkiye ekonomisine 83 milyar TL katkı sağlıyor, 750 bin kişinin istihdam edilmesine destek oluyor.

Android'in 2018'de gayrisafi yurt içi hasılanın (GSYH) yüzde 2,3'ünü oluşturan Türkiye ekonomisine katkısının, 2023'te 193 milyar TL'ye ulaşacağı ve gayrisafi yurt içi hasılanın yüzde 2,7'sini oluşturacağı öngörülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.