Liderlerin yüzde 60'ı işten ayrılmayı planlıyor

GİRİŞ TARİHİ: 06.05.2025 GİRİŞ TARİHİ: 11:18 SON GÜNCELLEME: 06.05.2025 11:18
Türkiye dahil, dünya çapında 4.500'den fazla yöneticinin katıldığı araştırma, dünya genelinde üst düzey liderlerin yaklaşık yarısının önümüzdeki beş yıl içinde mevcut şirketlerinden ayrılmayı planladığını ortaya koyuyor.

Araştırma, Türkiye'de yöneticilerin %60,4'ünün başka bir şirkete geçmeyi planladığını gösterirken, diğer ülkelerde ise bu oran %46 civarında seyrediyor.

Araştırma sonuçlarına göre, hem iş tatminsizliği hem de tazminat endişeleri bu eğilimin merkezinde yer alıyor. Türkiye'de yöneticilerin %21'i genel ücret ve yan haklardan memnun olduğunu belirtirken, sadece %38'i mevcut görevlerinden memnun olduğunu ifade ediyor. Bu oranlar Türkiye'de işverenlerin liderlik ekipleri arasındaki sadakati sağlamada gerçek engellerle karşılaştığına işaret ediyor.

Page Executive Direktörü Melih Mümünoğlu, "Bu bulgular, Türkiye'de liderlerin hem anlamlı işe hem de rekabetçi, esnek ücretlendirmeye giderek daha fazla öncelik verdiği bir yönetici ortamının gelişmekte olduğunu gösteriyor" diyor ve ekliyor: "Yüksek kalibreli yönetici yeteneklerini çekmek ve elde tutmak isteyen şirketler, yalnızca finansal ödüllere değil, aynı zamanda rol memnuniyetine, kişisel gelişime ve iş-yaşam dengesine de yatırım yapmalıdır."

Araştırma ile ilgili diğer çarpıcı sonuçlar ise şöyle;

Finansal ödül sadakat getirmiyor

Türkiye'deki yöneticilerin %39,5'i geçen yıl bir önceki yıla göre değişken ücretlendirme olarak daha fazla gelir elde ettiklerini bildirmiş olsa da genel memnuniyet oranı düşük kalmaya devam ediyor. Finansal ödülün tek başına uzun vadeli bağlılığı güvence altına almak için yeterli olmadığının altını çiziyor.

Esneklik cazibe merkezi

Esneklik, elde tutmada bir diğer önemli unsur olarak ortaya çıkıyor. Türkiye'deki yöneticilerin %22,8'i esnek bir yan haklar paketine sahip olduklarını bildiriyor. Yani belirli avantajları nakit veya diğer alternatiflerle özelleştirebiliyor veya değiştirebiliyorlar. Bu oran Avrupa ortalamasının üzerinde seyrediyor. Bununla birlikte, uzaktan çalışma eşit olmayan bir şekilde mevcut olmaya devam ediyor: Türk yöneticilerin üçte birinden fazlası (%34,7) şirketlerinin hiç uzaktan çalışma seçeneği sunmadığını belirtirken, yalnızca %23,8'i popüler "haftada iki gün" hibrit modelinden yararlanıyor.

Duygusal dayanıklılık kilit nokta

Araştırma ayrıca, ruh sağlığı ve duygusal dayanıklılığın Türkiye'deki yöneticiler için kilit nokta olduğunu gösteriyor. Ruh sağlığını korumaya yönelik en yaygın uygulamalar arasında aile ve arkadaşlarla kaliteli zaman geçirme (%73.3), düzenli egzersiz (%59.4) ve hobilere zaman ayırma (%45.5) yer alıyor.

Page Executive'den Türkiye'deki işverenlere dört önemli tavsiye

  1. Rol memnuniyetine ve tanınmasına öncelik verin
    Türk yöneticiler, en az finansal teşvikler kadar anlamlı, özerk rollere ve büyüme fırsatlarına da değer veriyor.
  2. Esneklik Sağlayın
    Yan haklara ve hibrit çalışma düzenlemelerine kişiselleştirilmiş bir yaklaşım, memnuniyeti ve elde tutmayı artırır.
  3. Rekabetçi ve Kapsamlı Avantajlar Sunun
    Türkiye'deki yöneticiler, ikramiyelerin ötesinde, özel sağlık sigortası, emeklilik planlaması ve diğer önemli avantajların da tazminat paketlerinin bir parçası olmasını bekliyor.
  4. Liderlik Sosyal Becerilerini Geliştirin
    Duygusal zeka, stratejik düşünme ve problem çözme, modern liderlik için giderek daha fazla gerekli hale geliyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.