Mayo satışları patladı, firmalar piyasaya model yetiştiremiyor

Son birkaç yıldır ertelenen tatillerin bu yıl hayata geçirilmesi mayo ve şort satışlarını patlattı. Piyasaya yüzlerce farklı model çıkartan firmalar, bu yılki satışlarında çok ciddi artış bekliyor…
27.06.2022 13:30 GÜNCELLEME : 27.06.2022 13:30

PARA ARAŞTIRMA/ ÖZBEY MEN Haziran ayının gelmesiyle birlikte tatil dönemi başladı. Son birkaç yıldır yaşanan pandemi nedeniyle ertelenen tatillerin bu yıl hayata geçirilmesi turizmi iyice canlandırdı. Yabancı turistlerin de Türkiye'yi tercih etmeleri nedeniyle bu sıralar Ege ve Akdeniz Bölgesi'ndeki otellerde boş yer bulmak çok zor.

Deniz turizminin canlanması mayo, bikini, şort satışlarını da patlattı. Sektörde faaliyet gösteren firmaların gerek perakende mağaza, gerekse e-ticaret satışları daha şimdiden pandemi öncesi dönemi geçti. Firma yetkilileri bu yılki satışlarında çok ciddi artış beklediklerini belirtiyorlar. Firmaların koleksiyonlarında yer alan model sayısında da bu yıl çok ciddi artış görülüyor.

800 FARKLI MODELİ VAR

En zengin plaj koleksiyonuna sahip firmalardan Penti, bu yıl da piyasaya iddialı bir girdi. Firma müşterilerin beklentilerini karşılayacak şekilde 800 farklı opsiyon ile plaj koleksiyonu tasarladı. Koleksiyonda özellikle hızlı kuruma, S bedenden XL bedene kadar uyum sağlayan 'tek beden' mayolar öne çıkıyor. Ayrıca koleksiyonda Türkiye'de ilk defa yeni bir inovasyon ile üretilen regl destek mayosu, anne adaylarına ve yeni annelere özel olarak üretilen mayolar gibi fonksiyonel özellikleri olan ürünler de yer alıyor. Pandemiyle geçen iki yazdan sonra bu yaz tatile çıkılacağını hatırlatan Penti CEO'su Mert Karaibrahimoğlu, "Tatil hazırlıklarının başladığını satışlarımızdan anlayabiliyoruz. Bu anlamda talep oldukça iyi. Pandeminin tüketicilerin alışveriş tercihlerinde bazı değişikliklere yol açtığını gözlemlemeye devam ediyoruz. Şimdiye kadar yaşadığımız tecrübelerde yaz sezonunun açılışında ilk koyu renkli ürünler tercih edilirdi ancak bu sene farklı başladı ve renkli ürünlerin payı yükseldi. Bu insanların değişmeye başlayan ruh halini de gösteriyor. Canlı renkli bikiniler şu an en yoğun ilgiyi görenler. Bu yıl hedefimiz 2021 cirosunu enflasyondan arındırılmış şekilde çift haneli olarak artırmak. Ürün yelpazemizi müşterilerimizin ihtiyaçları çerçevesinde geliştirmeye devam edeceğiz" diyor.

Karaibrahimoğlu, bu yılın moda ürünleri hakkında ise şunları söylüyor:

"Doğanın korunmasını, su tüketimini, sürdürülebilirliği çok önemsiyoruz. Bu kapsamda Birleşmiş Milletler ile Küresel İlkeler Sözleşmesi'ni imzalayarak 10 yıllık bir plan çerçevesinde ürünlerimizin yüzde 95'ini sürdürülebilir materyallerden temin etme sözü vermiştik, bu seneki hedeflerimiz doğrultusunda mayo – bikini koleksiyonumuzun üretiminde karbon ayak izimizi düşüren dijital baskı tekniğini kullandık. Bu sayede yüzde 600 su tasarrufu sağlayarak doğayı korumaya katkıda bulunduk ve bulunmaya da devam edeceğiz. Aynı zamanda bu yıl ilk tasarımcı iş birliğimiz olan Özgür Masur X Penti Plaj koleksiyonumuzu müşterilerimizin beğenisine sunacağız."

YURT İÇİ CİRO HEDEFİ 50 MİLYON TL

2019 yılında piyasaya giren mayo, bikini, mayokini üreticisi Louren'in merkezi İstanbul Ataşehir'de. Şu anda merkezde bulunan showroom'unun yanı sıra Bodrum, Marmaris ve Fethiye'de mağazaları bulunuyor. Louren Yönetim Kurulu Başkanı Çağlar Solmaz, "Sektörde hem kumaş ve kalıp kalitesi hem stil sahibi model ve renklere sahip yeterli bir mayo markası yok. Louren sektördeki boşluğu rafine bir zevk ve elegan bir stil ile tamamlamak üzere yola çıktı" diyor. Firma mevcut mağazalarının yanı sıra online kanaldan ve yaklaşık 100 civarındaki satış noktasından ürünlerini tüketicilerle buluşturuyor. Bu yıl sonuna kadar satış noktası sayısını 200'e ulaştırmayı planladıklarını belirten Solmaz, ürünleri hakkında şu bilgileri veriyor:

"Yıllık 100 bin adet üretimimiz var. Kadın ve erkek 'beach wear', kadın ve erkek iç giyim, ev ve uyku giyim, çocuk mayo, bikini, deniz şortu, çorap ürünleri ile plaj ve ev giyim modasının tercih edilen markasıyız. Plaj havlusu, kaftan-gömlek, çanta gibi tamamlayıcı ürünlerimizle de plaj modasına yön verir konumdayız. Aynı zamanda gelecek dönemde satıştaki ürün gruplarımız arasında 'active wear' ürünlerimiz olacak.

Bu yıl piyasaya 500 farklı model çıkardıklarını söyleyen Solmaz, mayo ve bikini kumaşlarını İtalya'dan ithal ettiklerini ifade ediyor. Ürünlerinin en ayırt edici özelliğinin kalıpları olduğunu kaydeden Solmaz, ürettikleri modellerin geniş yaş aralığına ve birçok bedene hitap ettiğini vurguluyor.

Kadın ve erkek 'beach wear', kadın ve erkek iç giyim, ev ve uyku giyim ürünlerine ciddi talep olduğunu dile getiren Solmaz, "Bu sene yapılan anlaşmalar ve gerçekleşen üretim hacmi ile yılsonu yurt içi ciro beklentimiz yaklaşık 50 milyon TL. Geçen yıl 500 bin dolar değerinde ihracat gerçekleştirmiştik. Bu yıl bu rakamı yüzde 500 artırarak 2.5 milyon dolara çıkarmayı amaçlıyoruz. Satışlarımızın yüzde 40'lık kısmını ihraç ediyoruz. ABD, İtalya, İngiltere, Rusya, Katar, Mısır, Romanya, Kazakistan ve Kıbrıs gibi birçok ülkeye sevkiyatımız devam ediyor. Bu yıl ise yeni pazar olarak Orta Doğu ülkelerine ihracat hedefliyoruz" diyor.

7.6 MİLYON ZİYARETÇİYE ULAŞTI

Suwen'in plaj kategorisinde bu yıl yazlık plaj elbiseleri, mayolar, pareolar, bikini ve havlularla birlikte toplam 300 farklı ürünü bulunuyor. Suwen Genel Müdür Yardımcısı Ferda Sümer, ürünleri hakkında şu bilgileri veriyor:

"Suwen uzun yıllardır zamansız hatların ön planda olduğu şık ve işlevselliğin yer aldığı tasarımlarıyla yer alıyor. Ürünlerimizdeki yalın ve şık detaylar, fonksiyonellik, kaliteli kumaşlarımız, özenle seçilmiş renk ve dokularımız uzun yıllar süren marka sadakatimizi oluşturuyor. Farklı tasarım ve mevsimsel renklerdeki plaj koleksiyonumuz, şık, feminen, zarif, spor tasarımları, geniş beden aralıklarındaki model alternatifleri ve özenle seçilmiş kumaş türleriyle yaz modasında yerini alıyor. Plajlarda göz alıcı görünmek için farklı yaş, beden ve vücut tipindeki kadınların ihtiyaçlarını karşılayabilecek tasarımlarımızı klişe kalıplardan uzaklaşarak, kadınların her anında özgürce davranabileceği konfor ve şıklıkta hazırladık. Suwen, özellikle büyük bedenli kadınların da güncel tasarımlarda model alternatifleri bulabileceği bir marka. Desenli yaz elbiselerimiz ve plaj koleksiyonunu tamamlayan pareolarımız da yumuşak kumaş türleri ve renkli dokularıyla dikkat çekiyor. Her yaz olduğu gibi bu yaz da retro, şık, spor, klasik, desenli mayolarımızı tasarlarken, farklı tarzlardaki kadınların kendilerini rahat ve şık hissedeceği modelleri koleksiyonumuza dahil ettik."

Ürünlerini başlıca üç satış kanalı üzerinden pazarladıklarını söyleyen Sümer, "Bugün itibarıyla yurt içinde 145, Romanya'da üç adet mağaza olmak üzere toplam 145 mağazamız bulunuyor. 2021 yılında, kendi işlettiğimiz perakende mağazalara gelen ziyaretçi sayısı pandemiye rağmen 7.6 milyona ulaştı. Perakende mağazacılığın ciromuz içindeki payı 2021 yılında yüzde 85.4 olarak gerçekleşti. E-ticaret kanalı üzerinden yaptığımız satışlar son yıllarda ciddi büyüme kaydederek 2021 yılında 45.5 milyon TL'ye ulaştı" diye konuşuyor.

"SEZON SONUNDA ELİMİZDE ÜRÜN KALMAYACAK"

Bad Bear'ın yaz ürünlerinde; kadın ve erkek olarak şort ve mayo şeklinde iki modeli var. Erkekte hem uzun hem de kısa şort seçenekleri mevcut. Renk ve desen alternatifleriyle beraber koleksiyonu 40-50 çeşitten oluşuyor. Bad Bear CEO'su Seyhan Selçuk, deniz şortu ürünlerinin çok çabuk kuruyabilme ve su akıtıcı özelliklere sahip olduğunu belirtiyor. Bad Bear olarak, son beş yıldır deniz şortu koleksiyonu yaptıklarını söyleyen Selçuk, şu açıklamalarda bulunuyor:

"Deniz grubu ürünlerini üretirken bizim en büyük farkımız kalite. Bu noktada uluslararası markaların tamamıyla aynı kalitedeyiz, üründe bir farkımız yok. Kumaş eşdeğerlerimiz global firmalarla aynı. Bizi tanıyan müşterilerimiz de bunu bilir. Bu nedenle koleksiyonumuzda sezon sonunda hiç ürün kalmaz, tamamı satışa döner. Deniz grubu ürünler üreten markaların tamamı, kaliteye önem vermek durumunda tabii ki. Bad Bear olarak farkımız ise mottosu olan ve 'çok yaramaz' bir marka olmamız. Onlar çok normal, bizim ürünlerimizin içinde ise anomali var. Renkli ve eğlenceliyiz. Deniz şortları üretimimizde bu yıl ile geçen yıl arasında yüzde 42 büyüme var. Sezonun yeni açılması ve satışın sürmesi sebebiyle net rakamlar veremesek de sezon sonunda geçmiş yıllarda olduğu gibi elimizde ürünün kalmamasını öngörüyoruz."

"SEKTÖRDE ÖNEMLİ BİR BOŞLUĞU DOLDURDUK"

Uğur AYAYDIN / İpekyol-Twist-Machka Genel Müdürü

Geçen sezon yoğun ilgi gören İpekyol Beachwear koleksiyonumuzun başarısından aldığımız cesaretle bu sezon ikincisi olan yeni İlkbahar-Yaz 2022 koleksiyonumuzu da İpekyol severlerle buluşturduk. 'Burcu Esmersoy for Ipekyol 2022 Beachwear' koleksiyonumuz; bikini, mayo, plaj giyimi ve aksesuar seçkisiyle pek çok farklı seçenek sunuyor. Koleksiyonda yaz sezonu boyunca hem plajda hem de özellikle yazlık bölgelerde ve tatil beldelerinde gündelik olarak da kullanılabilecek parçalar mevcut. Koleksiyonumuzun satışları geçen yıl beklentimizin çok üzerine çıkmış; karşılaştığımız yoğun ilgi ve talep bizi çok mutlu etmişti. Bu yıl da aynı şekilde satışlarımız iyi gidiyor ve pozitif dönüşler alıyoruz. Okulların kapanmasıyla birlikte talebin daha da artacağını düşünüyorum. Koleksiyonun geçen yılki başarısı, şüphesiz ki bu artışta olumlu bir etken. Ayrıca İpekyol olarak plaj giyim kategorisindeki varlığımızın sektördeki önemli bir boşluğu doldurduğuna inanıyorum.

"TALEPTE CİDDİ ARTIŞ VAR"

Umut BOZ / Hemington CEO'su

İlkbahar-Yaz 2022 koleksiyonumuzda geniş bir mayo seçkimiz var. Dinamik ve kontrast tonlardaki renklerin kullanımı ile spor bir görünüm oluşturan koleksiyonda, farklı tarzlara ve kullanım tercihlerine imkan veren slim fit, regular, uzun ve kısa mayo şort alternatifleri bulunuyor. Bir yenilik olarak bu yaz erkek çocuk koleksiyonumuzu çıkarttık. Yeni 'Hemington Boyswear' koleksiyonumuz ile artık babalar ve oğullar şıklığı ve Hemington kalitesini birlikte yaşayabilecek. Mayo koleksiyonumuzu tamamlayan çok ince Pima pamuk tişörtler, saf keten gömlekler ve şortlarımız, tamamen doğal elyaftan üretiliyor ve yaz sıcakları için aranılan konforu sunuyor. İnsanlar daha fazla dışarıda olmak, özledikleri şekilde hayata daha fazla karışmak, daha fazla seyahat etmek istiyorlar. Bu da bize daha fazla ürün satışı olarak dönüyor. Bu yılın ilk beş ayında 2021 ile kıyasla talepte yüzde 250 artış var. Elbette bunda 2021 senesindeki kapanmaların etkisi var. Bu etkiyi göz ardı ettiğimizde 2022 senesini yüzde 150 ve üzeri bir büyümeyle kapatacağımızı düşünüyoruz.

BİZE ULAŞIN