Bayilik veren üçüncü dalga kahveciler

GİRİŞ TARİHİ: 22.11.2021 GİRİŞ TARİHİ: 18:30 SON GÜNCELLEME: 23.11.2021 00:00
Üçüncü dalga kahveciler büyüme yolunda, bayilik alacak yeni girişimcilerini bekliyorlar. İşte marka marka isim hakkı bedelleri ve franchise detayları...

PARA ARAŞTIRMA/ AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR Sunum teknikleri, dekorasyondaki Fransız dokunuşları, özel çekilmiş kahveleri ve kişiye özgü seçenekler… Üçüncü dalga kahvecilerin şimdilerdeki hedefi büyümek. İsim hakkı bedelleri 500 bin TL'leri bulan markalar, girişimcilerini bekliyor.

Kahve, özellikle dinamik şehir yaşamının parçası haline geldi. Günden güne "Üçüncü dalga kahveci", "nitelikli kahve" gibi terimleri daha sık duymaya başladık. İstanbul'un yeme-içme açısından öne çıkan Nişantaşı, Moda, Cihangir, Beşiktaş gibi semtlerinde açılmaya başlayan bu mekânlar, kısa sürede pek çok lokasyona yayıldı. Öncelikle üçüncü dalganın Türkiye'de olduğu kadar dünyada da yeni bir yaklaşım olduğunu söyleyelim. Bu yaklaşım, kahvede kaliteye odaklanıyor ve tüketiciye kahvenin özgün tat ve aromalarını sunabilmeyi hedefliyor. Üçüncü dalga, kahveye gastronomik bir bakış olarak yorumlanıyor. Bu yönleriyle kendisinden önce kahve piyasasında var olan birinci ve ikinci dalga olarak adlandırılan kahve yapma stillerinden kahveyi yetiştirme, tedarik etme, kavurma, demleme ve sunma aşamalarına kadar her yönüyle farklılaşıyor. Hal böyle olunca her köşe başında, hem dekorasyonu hem de sunumlarıyla farklı, pek çok kahve dükkânına rastlamak mümkün. Geçmiş yıllarda butik kalmayı hedefleyen kahve markaları, şimdilerde büyümeyi hedeflemiş olacaklar ki, franchising vermeye başladılar. Üstelik diğer zincir kahvecilere göre daha seçici davranan firmaların isim hakkı bedelleri ise epey yüksek. Bayilik yoluyla büyümek isteyen yeni nesil kahvecileri araştırdık.

MANHATTAN COFFEE

Dinamik ve canlı

Yeme içme sektöründe 20 yıllık geçmişe sahip olan Happy Moon's Grubun markası olan Manhattan Coffee, genç nüfusun dikkatini çeken mekânlardan biri. Özellikle dinamik ve canlı dekorasyonu ile sıra dışı bir görünüme sahip olan şubede sabah, öğle ve akşam yemekleriyle de hizmet veriliyor.

DOUBLESHOT COFFEE

İsim hakkı 10 bin dolar

Dünyada sekiz farklı ülkede faaliyet gösteren ve İngiltere merkezli olan Doubleshot Coffee, Türkiye'deki ilk şubesini 2017'de açtı. Doubleshotcoffee Kiosk, Doubleshotcoffee Express, Doubleshotcoffee Restoran konseptleriyle yatırımcılarına farklı seçenekler sunarken, isim hakkı bedeli için ise 10 bin dolar talep ediyor.

ME AND YOU COFFEE

Ciro hedefi 300 bin TL

2018 yılından bu yana hizmet vermeye devam eden ve yeni nesil gençlerin ilgisini çekmeyi başaran Me And You Coffee, farklı sunumlarıyla kahve sektörüne yeni bir soluk getiriyor. İşletmenin açılması için bütçe ise ortalama 500 bin TL ile 1 milyon TL arasında değişiyor. Şubeler için aylık ortalama ciro hedefi ise 200 bin TL ile 300 bin TL arasında hedefleniyor.

PİRİ PAŞA KAHVECİSİ

En az 200 metre istiyor

Merkezi Antalya'da bulunan ve toplamda 14 franchise şubeye sahip olan Piri Paşa Kahvecisi, yatırımcılarına bayilik anlamında pek çok fırsat ve imkân sunuyor. Mekân büyüklüğünün en az 200 metrekare olmasını isteyen ve yerleşim yerine göre maliyet planı oluşturan marka, açılacak olan şubeye 30 bin TL+KDV değerinde ilk gıda ürününü göndermeyi ihmal etmiyor.

MONTE BIANCO COFFEE

Yüzde 100 yerli sermaye

Kahve sektöründeki yolculuğuna 2018'de adım atan ve adını Avrupa ve Alplerin en yüksek zirvesine sahip Beyaz Dağ anlamına gelen Monte Bianco'dan alan marka, yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş. Bayilik maliyetleri ve isim hakkı bedeliyle totalde 400 bin TL ile 500 bin TL arasında fiyat talep ediyor.

COTTON COFFEE

İlk şube TEM 76

Yüzde 100 Türk sermayeli firmalardan olan ve ilk şubesini TEM 76 (TEM Otoyolu Ankara istikameti) tesislerinde açan marka, bayilik şartlarını girişimcilerle yüz yüze gelerek anlatıyor.

BARAQAH COFFEE

Özgün mimari tasarım

Yerli sermaye ile Antalya merkezli kurulan Baraqah Coffee, üç farklı konseptte bayilik veriyor. İç mekânda 100, 150 ve 300 metrekare, dış mekânda ise 50, 150 ve 300 metrekarelik alan isteyen marka, yatırım tutarını da metrekare bazında hesaplıyor.

KAHVE ŞAHANE

Üç konsepti var

Alışılmış kahvenin dışına çıkmak isteyen Kahve Şahane markası, üç farklı konseptle girişimcilere seçenek sunuyor. Bunlar; Green Garden konsepti, Butik Cafe konsepti ve AVM stant konsepti.

OZA COFFEE HOUSE

İlk 10 şubede bedel yok

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) merkezli olan Oza Coffee, Türkiye'de bayilik ağı ile büyümeyi hedefleyen markalardan biri. İngiltere distribütörlüğü bulunan markanın kampanya kapsamında açılacak olan ilk 10 şubesinden franchise bedeli almayacak.

KAHVE TİRYAKİSİ

Dokuz ilde faaliyeti var

Dokuz ilde faaliyeti olan firma, üç farklı konsept ile yatırımcılarına çeşitli seçenekler sunuyor. Marka, aylık cirodan yüzde 2 royalty payı istiyor. Şubelerde çalışacak olan tüm yönetici, barista ve servis personeline Kahve Tiryakisi Merkezi tarafından eğitim veriliyor.

OKUYUCUYA NOT: Franchise detayları ve isim hakkı bedellerine ilişkin araştırmanın tamamı Para Dergisi 43. sayıda. Tüm sayılara dijital dergilik platformlarından ulaşabilirsiniz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.