Şimdi elde makarna moda

GİRİŞ TARİHİ: 23.06.2025 GİRİŞ TARİHİ: 11:42 SON GÜNCELLEME: 23.06.2025 11:42
Girişimciler için fırsatlar hiç bitmezken, yatırımcılar ise kazancın peşinden koşuyor. Kahvenin, tatlının, pizzacıların popülerliği sürerken, makarnacılar da ‘bizde varız’ dedi. Sokak lezzetlerinin rağbet gördüğü büyükşehirlerde makarnacı dükkânı açmak oldukça karlı bir iş…

AYŞEGÜL KÜÇÜKKURT ZOR / Makarna, basit ve sıradan bir yiyecek gibi gözükebilir. Bazen günü kurtarmak için evlerimizde yaptığımız bir üründür desek yanlış olmaz. Çocukların çok sevdiği, yetişkinlerin ise her gün yese bile bıkmayacağı türden bir yemek. Ancak artık günümüzde makarna tadıyla, sosuyla, yapılış şekliyle adeta gurme bir lezzete dönüşmüş durumda. İtalyanların el üstünde tuttuğu, bizim ise Türk usullerine göre yaptığımız makarna artık bildiğimiz türün dışına çıktı. Özellikle bunu ticarete dökmek isteyen girişimciler, çeşit çeşit soslarla harmanlayarak sokak lezzeti adı altında satmaya başladı. Öyle ki bazıları zincirleşti ve daha şimdiden tanınan marka haline gelmeyi başardı. Özellikle karavanda, küçük dükkanlarda görmeye rastladığımız bu lezzet, günümüz metropol yaşamında yemek yemeğe fazla vakit bulamayan kişiler için vazgeçilmez bir alternatif. Haliyle yatırımcılar da düşük bütçeli ve kolay kurulan bu dükkânlara rağbet göstermeye başladı. Biz de her zaman olduğu gibi girişimcilere yeni bir iş fikri oluşturacak olan zincir makarnacıları araştırdık…

TATAM MAKARNA

Karavanda başlayan serüven

Tatam Makarna, 2018 yılında Ankara'da bir karavanda kurulmuş. Bugün ise Ankara iki şubeye sahip. Biri Bahçelievler'de, diğeri ise Tunalı'da. Marka, makarnayı Türkiye'de fast-food alanında yaygınlaştırmak için çabalıyor. "Taze Taşınabilir Makarna" konsepti ile de yatırımcılarının ilgisini çekmeyi başarıyor. Tatam Makarna'nın girişimcilerine sunduğu iki farklı konsepti var. Bunlar kafe ve dükkân olarak ayrılmış. Sözleşme imzalandıktan sonraki ilk ay içerisinde anahtar teslim şeklinde veriliyor. Makinalarından bacasına, fayanslarından duvar dekorasyonuna, hatta masanızın üzerindeki çiçeğe kadar her şeyi hazır. İlk 10 franchise için ise yüzde 10 indirim fırsatı sunulmuş. Başvurular online platform üzerinden yapılıyor.

Web adresi: www.tatammakarna.com.tr

BADELLA MAKARNA

'Gelin bize salça olun'

Makarna ve salata konseptiyle yeni doğan bir marka olan Badella, Mardin merkezli… İlk şubesini yine Mardin ilinde 20 Eylül 2020 tarihinde Movapark Alışveriş Merkezi'nde açtı. markanın ilk hedefleri arasında yeni şubelerini Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan alışveriş merkezlerinde açmak. 'Gelin bize salça olun' mottosuyla Türkiye'nin fastfood markası olma yolunda ilerleyen Badella Makarna, girişimcilerine oldukça ilginç bir sloganla sesleniyor. Franchise alan girişimcilerini açılış öncesinde lokasyon tespiti, ekip ve işletmeci eğitimi gibi süreçlerle destekleyen marka, yürüttüğü AR-GE çalışmaları ve müşterilerinden gelecek talepler doğrultusunda menüsüne çeşitli soslar ve yeni makarnalar eklemeyi hedefliyor.

Web adresi: www.badellamakarna.com

MACARONI EXPRESS

Kosova'da iki şubesi var

Macaroni Express, 2004 yılında Serkan Soykan tarafından kurulmuş. Kısa sürede alışveriş merkezlerindeki müşterilerinden oldukça yoğun bir ilgi görmüş. Serkan Soykan bu markayı ilk şubesi olan İzmir Agora AVM'de sağlıklı ve lezzetli makarna, salata, tavuk ve et ürünlerini aynılıklardan sıkılan müşterilerine sunabileceğini düşünerek hayata geçirmiş. Merkezi İzmir Menderes'te olan Macaroni Express'in şu anda 19 şubesi bulunuyor. Çoğunluğu İzmir'de olmak üzere İstanbul, Marmaris, Balıkesir, Manisa ve Kosova'da hizmet veriyor. Girişimciler için karlı bir yatırım fırsatı sunan Macaroni Express'e başvurmak için online platform üzerinden başvuru formunu doldurmak gerekiyor.

Web adresi: www.macaroni.net

VIA MIA MAKARNA

El yapımı makarna zinciri

Via Mia, Türkiye'de el emeğiyle özel olarak üretilen parmesan peyniriyle makarna tutkunlarına farklı bir lezzet sunuyor. Merkez ofisi Muğla Dalaman'da yer alan Via Mia Makarna, gurme tatlarla da yeni nesil girişimci kitleyi kendine çekmeyi başarıyor. Via Mia Makarna ve 1991 Tarihi Ortaköy Kumpircisi Markaları Grup şirketleri olarak yönetiliyor. Kazandıran iş modeliyle, düşük sermaye kurulumu ve cirodan pay istenmeyişi nedeniyle tercih edilen bir marka olan Via Mia, 10 yıllık marka kullanım hakkı sunuyor. 15 metrekare ile 100 metrekare aralığında şube isteyen markanın kurulum maliyeti ise 13 bin 500 dolar ile 40 bin dolar +KDV olarak değişiyor. Yatırımın geri dönüş süresi ise ortalama 6-12 ay arası sürüyor. Konsept seçenekleri arasında ise; sokak, AVM, kafe yer alıyor. Sokak konsepti için 10-30 metrekare, AVM konsepti için 10-30 metrekare, kafe konsepti için ise 50-200 metrekarelik alan isteniyor.

Web adresi: www.viamia.com.tr

MAKARNA'S

Dört farklı konsepti var

Farklı bir konsept ile makarna sevenlere ulaşan Makarna's, Türkiye'nin birçok bölgesine erişebilmek ve şirketin gelişimini sürdürebilmek amacıyla yatırımcılarına ulaşmayı hedefliyor. Mini, maxi, gurme ve express olarak dört farklı konseptte bayilik veren marka, girişimcilere de böylelikle farklı seçenekler sunmuş oluyor. Mini; Makarna's'ın en küçük bayilik konsepti. Menüde 12 farklı makarna, salata ve içecek çeşitleri yer alıyor. İşlek caddeler ve AVM'ler için tercih edilebiliyor. Minimum 30 metrekare alan gerekiyor. Maxi; AVM ve cadde mağazalarında minimum 60 metrekare alanlara sahip dükkânlar için tercih edilebilecek bir bayilik konsepti. Menüde 14 farklı makarna, salatalar, içecekler, tatlılar ve tava lezzetleri yer alıyor. Gurme; Minimum 120 metrekare alana sahip dükkânlar için tercih edilebilecek profesyonel bayilik seçeneği. 70'e yakın farklı lezzete sahip bir menü seçeneği sunuluyor. Mutfakta çalışacak şefler özel eğitimden geçiriliyor. Express ise; Makarna's'ın henüz yeni hazırladığı bir bayilik konsepti. Genel olarak mobil çalışacak ve paket servis yapacak işletmeler için uygun. Metrekare sınırlaması yok.

Web adresi: www.makarnas.com

MAKARNA CLUB

Dükkânını her yere taşı!

İlk şubesini Ankara Çankaya'da açan MakarnaClub, şu anda toplam üç dükkâna sahip. El yapımı makarnalarıyla ünlenirken, özgün konsepti ve karavan modeliyle de yatırımcılara düşük bütçeli bir girişim fırsatı yaratıyor. İşletme ister festivallerde, ister alışveriş merkezleri önünde, istenirse de yoğun caddelerde konumlandırılabiliyor. MakarnaClub'ın tüm şubeleri Ankara'da yer alsa da şirket büyümek için kolları sıvadı. Hazır iş modeliyle girişimcilere kolaylıklar sağlayan marka, gelen teklifleri değerlendiriyor.

Web adresi: www.makarnaclub.com

Kapısında kuyruk olan makarnacı

Taze makarnayı lüks restoran menülerinden sokak arasına taşıyan yer; Say Cheese… Kadıköy'de yer alan Say Cheese, parmesan tekerinde hazırladığı taze makarnayı herkesin kolaylıkla erişebileceği bir hale getirerek bir ilke imza attı. Uğruna kapısında kuyruklar oluşan bu lezzetin girişimci sahibi ise Yiğit Mısırlı Gurmoss'a. İstanbul Kadıköy'de ilk şubesini açan marka, şimdilerde Beşiktaş Akaretler'de de hizmet veriyor.

Lokasyon önemli

Makarna restoranı açmanın en önemli kriterlerinin başında lokasyonu geliyor. Örneğin, yaşadığınız yerde zaten yiyebildiğiniz kadar spagetti restoranı varsa, lüks bir müşteriyi hedefleyebilir ve tamamen organik ve glütensiz malzemelerle hazırlanmış bir menüye sahip olunabilir. Mahallede başka spagetti restoranı yoksa farklılaştırma hayati önem taşır. Bu da hedef müşterilerinizin kim olacağını belirlemenize yardımcı olur. Konum ile müşterileri bağdaştırmak gerekir. Talep görmeyen yerde makarna dükkânı açmak son derece risklidir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.