ChatgGPT'nin e-ticaret hamlesi reklamcılığı nasıl dönüştürecek?

GİRİŞ TARİHİ: 04.06.2025 GİRİŞ TARİHİ: 10:54 SON GÜNCELLEME: 04.06.2025 10:54
Yapay zekaya dayalı sohbet robotu ChatGPT’ye entegre edilen alışveriş özelliği, dijital pazarlama dünyasında büyük yankı uyandırdı. Hâlihazırda kullanıcıların bilgiye ulaşma ve ürün araştırma alışkanlıklarını değiştiren platformun e-ticaret pazarına da adım atması, dijital reklamcılıkta köklü bir dönüşüm olup olmayacağı merak konusu oldu.

Yapay zekaya dayalı sohbet robotu ChatGPT'ye entegre edilen alışveriş özelliği, dijital pazarlama dünyasında büyük yankı uyandırdı. Hâlihazırda kullanıcıların bilgiye ulaşma ve ürün araştırma alışkanlıklarını değiştiren platformun e-ticaret pazarına da adım atması, dijital reklamcılıkta köklü bir dönüşüm olup olmayacağı merak konusu oldu. Konuyla ilgili görüş ve öngörülerini açıklayan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, reklamlarda standart bir hedefleme yerine makina öğrenimi destekli ve bağlamsal reklam modelinin öne çıkacağını belirtti. Kaplan, ChatGPT'de dijital pazarlamanın başlamasıyla kullanıcı odaklı bir alan açılarak daha akıllı ve kişiselleştirilmiş reklamların daha ön planda olacağını söyledi.

Her geçen gün büyümeye devam eden dijital pazarlama sektörü yapay zekâ kullanımın artmasıyla birlikte yeni bir döneme hazırlanıyor. ChatGPT'ye gelen alışveriş özelliği ile reklamların da olup olmayacağını tartışan sektör; kullanıcı deneyimini kişiselleştiren, satın alma sürecini kısaltan ve marka etkileşimini artıran yeni nesil reklam modellerine kapı aralıyor.

ChatGPT'ye gelen alışveriş özelliğinin dijital reklamcılığı da yeni bir boyut kazandıracağına dikkat çeken Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, "ChatGPT, yalnızca bir yapay zekâ platformu olmanın ötesine geçerek, dijital reklamcılıkla ilgili yepyeni bir alan açma potansiyeline sahip. Google ve Meta gibi büyük platformların dışında, daha etkileşimli, niş ve kullanıcıya özel bir mecra ortaya çıkıyor. Ürünü arayan değil, ürün hakkında soru soran kullanıcıya ulaşmak, reklam verenler için çok daha anlamlı hale geliyor. Kullanıcının ne sorduğunu ve neyle ilgilendiğini anında analiz edip, ona uygun reklamlar gösterebiliriz. Bu da geleneksel reklam panolarında yaşanan reklam körlüğü sorununa önemli bir çözüm olabilir. ChatGPT'te reklam alanlarının olması, dijital pazarlamanın dinamiklerini büyük oranda değiştirecektir. Web sitelerinde bulunan blog alanlarının önemi daha da artabilir. Kullanıcı faydası gözeten içerikler ön plana çıkabilir. Bununla birlikte artık Google'da üst sıralarda olmak yeterli olmayacak. Ürünün yanında ürün bilgisi içeren reklam çalışmalarının etkileşimi artacak. Bu da yapay zekâ destekli içerik yönetiminin önemini daha da artıracak" dedi.

Dijital pazarlamada SEO'nun öneminin artacağını söyleyen Kaplan, "Özellikle ChatGPT'nin hayatımıza girmesiyle birlikte, insanlar sohbet esnasında diğer standart arama motorlarında yapmayacakları şekilde daha uzun sorgularla, daha net ifadelerle öneriler istiyorlar. ChatGPT de buna karşılık, ürünlerin görselleri, fiyatları, yorumları gibi tüm detayları ve mağaza linklerini de içerecek şekilde öneriler sunabiliyor. Örneğin, "Bana 1000 TL ile 3000 TL arasında akıllı özelliklere sahip erkek saatlerini önerebilir misin?" şeklinde bir cümle yazdığınızda, sistem web'deki kaynakları tarayarak bu aralığa uygun öneriler getiriyor. Web'deki kaynaklar; forum siteleri, YouTube videoları, bloglar ve çeşitli web sitelerinde yer alan içerikler oluyor. Bu da demek oluyor ki, ürün ve hizmetlerinizi yalnızca kendi web sitenizde değil, farklı bloglarda, forum sitelerinde, haber sitelerinde ve video platformlarında anlatıyor olmanız giderek daha fazla önem kazanacak. Ürününüzün yalnızca kendi sitenizde yer alması yeterli olmayacak. Başka kaynaklarda da görünür olması, ChatGPT gibi yapay zekâ sistemleri için iyi bir referans noktası oluşturacak" dedi.

Kaplan sözlerine şöyle devam etti: "Google'da bir arama yaptığınızda benzer sonuçları göremeyebilirsiniz. ChatGPT, daha spesifik ve detaylı aramalarda kullanıcıya daha isabetli önerilerde bulunabiliyor. Böylece kullanıcıların satın alma yolculuğunda uzun ve detaylı cümlelerle sordukları sorulara, daha nokta atışı ve hedefe yönelik yanıtlar sunabiliyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.