“Türkiye’de kadınların yüzde 45’inin banka hesabı yok”

Yıllık 40 milyar TL işlem hacmine sahip olan iyzico, kadınlar başta olmak üzere finansal sistemin dışında kalan kitleler için finansal hizmetleri demokratikleştirmeyi kendi misyonu olarak görüyor. iyzico CEO’su Orkun Saitoğlu, “Türkiye’de kadınların yüzde 45’inin banka hesabı yok. Finansal kapsayıcılık kadınların kendi özgürlüğünü kazanması için çok önemli” diyor.
26.10.2022 21:47 GÜNCELLEME : 28.10.2022 00:00

PARA RÖPORTAJ/ ÜRÜN DİRİER 80 binin üzerinde üye işyeri, 1 milyondan fazla alt üye iş yeri, 5 milyonu geçen korumalı alışveriş kullanıcısı ile yıllık 40 milyar TL işlem hacmine sahip olan iyzico, bugün 1.7 milyon aktif cüzdan kullanıcısına dokunuyor. B2B taraftaki çözüm odaklı büyüme stratejisi sayesinde yılın ilk yarısında geçen yılın 12 aylık işlem hacminin yüzde 90'una ulaşan şirket, elektronikten otomotive farklı sektörlerden birçok yeni markayı üye iş yerleri arasına katmayı başardı. Eylül ayında çıkardığı iyzico Cep POS ve Alışveriş Kredisi ürünleri ile sektörü yeni hizmetlerle büyütmeye devam eden iyzico'nun CEO'su Orkun Saitoğlu ile şirketin hedeflerini, fTürkiye'de inansal kapsayıcılığı genişletmek için yaptıklarını, yeni hizmet ve uygulamalarını konuştuk

Şu sıralar en dikkat çeken ürününüz alışveriş kredisi. Uygulamayı biraz anlatır mısınız?

Türkiye'de kendi banka hesabı dahi olmayan, finansal sisteme dahil olamamış çok sayıda kadın bulunuyor. Öncelikle bu uygulamayı hayata geçirirken kadınlara yönelik finansal kapsayıcılığı artırmayı da göz önünde bulundurduğumuzu belirtmek isterim. iyzico ile Öde'nin yeni özelliği olan Alışveriş Kredisi, 36 aya kadar taksitle alışveriş yapmak mümkün. Bu yeni alternatif sayesinde, üye iş yerleri alışveriş kredisi özelliği için bankalarla ayrı ayrı işbirlikleri ve entegrasyonlar yapmaları yerine tek bir iyzico ile Öde entegrasyonuyla kredi kullandırabilecek. iyzico Alışveriş Kredisi sayesinde üye iş yerleri, kullanıcılarına alternatif ödeme yöntemi ile taksit kampanyalarına benzer şekilde alternatif vadeli ödeme çözümü sunabilecekler. Son kullanıcı, satın almak istediği ürün özelinde kart limitine takılmaksızın kolayca alışverişini tamamlayabilecek. Alışveriş kredisi minimum 500 TL ve maksimum 50 bin TL sepet tutarlarında kullanılabiliyor. Alışveriş Kredisi'nin özellikle elektronik, giyim, beyaz eşya, kozmetik ve mobilya alışverişlerinde kullanılması bekleniyor.

Krediyi nasıl kullanabileceğiz?

iyzico üzerinden alışveriş kredisi kullanmak isteyen kullanıcılar, iyzico ile Öde'nin geçerli olduğu e-ticaret sitelerinde satın alacakları ürünü sepetlerine ekledikten sonra, ödeme ekranında iyzico ile Öde seçeneğini seçerek kredi başvuru taleplerini iletebilecekler. Banka tarafındaki süreçleri başarıyla tamamlana kullanıcılar, tekrar ödeme sayfasına yönlendirilerek ödeme işlemlerini tamamlayabilecektir. Kullanıcı bankaya borçlanarak çektiği alışveriş kredisini, taksiti kapsamında ödemesini bankaya gerçekleştirecektir.

iyzico'yu bugüne kadar online alışveriş tarafında konumlandırmıştınız. iyzico Cep POS ile offline tarafa da yöneliyorsunuz. Biraz da bu çözümü anlatabilir misiniz?

Sadece satıcılar açısından değil, alıcılar için de offline alışverişte iyzico deneyimi yaşamalarını mümkün kılmak için adımlar atıyoruz. Bu adımlardan biri iyzico Cep POS. Bu çözüm ile fiziki POS pazarında da faaliyet göstermeye başlamış oluyoruz. iyzico Cep POS, üye işyerlerinin fiziksel POS cihazına ihtiyaç duymadan, akıllı telefonları POS cihazına dönüştürerek temassız özellikli kartlardan ödeme almasını sağlayan bir POS ürünü. iyzico Cep POS'u fiziki mağazası, satış noktası olan, kapıda ödeme alan, kermes gibi yerlerde satış yapan üye iş yerleri kullanabilecek.

Avantajları neler peki?

Hızlı ve daha düşük maliyetle kartlı ödeme alınabilmesini sağlamak, mağazada kasa harici herhangi bir yerden cep telefonu ile kartlı ödeme alabilmek, kasasız mağazalar ve satış noktaları yaratmak, kapıda ödemelerde POS gibi ilave cihaza gerek kalmadan kartlı ödeme alabilmek ve kolay kurulum gibi avantajlarını sayabiliriz.

iyzico'nun yakın dönem hedefleri nedir?

Türkiye'de dijital ticareti büyütmeye katkı sağlamak ve ilk 5 finans kurumundan biri olmak değişmez hedefimiz. Bizim kuruluş misyonumuz finansı demokratikleştirmek ve finansal kapsayıcılığı artırmak. Türkiye'de kadınların yüzde 45'inin banka hesabı yok. Bu kadınlar aile üyelerinin yakınlarının banka hizmetini kullanıyor. Finansal kapsayıcılık kadınların kendi özgürlüğünü kazanması için çok önemli. Biz de bunu önemsiyoruz. Geliştirdiğimiz inovatif ürün ve çözümlerin yanı sıra, Kadın Girişimci Destek Programı gibi sosyal projelerimizle de finans hizmetlerinin geniş kitlelere ulaşması için çalışmaktayız. Finansal hizmetlere ulaşım ve mağazası olan üye işyerlerimizi mobil aplikasyon, mağaza, web sitesi üçgenindeki tecrübelerini destekleyici ürünler üzerinde çalışıyoruz. Değişen şartlara hızla adapte olmayı sürdürerek, üye iş yerlerimiz için fırsatlar yaratmaya devam edeceğiz. Odağımızda ödeme sistemleri pazarını ve Türkiye'nin dijital ticaretini büyütmeyi tutmaya devam edeceğiz. Çok kanallı satış stratejilerini destekleyen çözümler ve finansmana erişimi arttıran uygulamaları da hayata geçirerek finansal kapsayıcılığı artırmaya yönelik çalışmalarımıza aynı hızla devam edeceğiz.

Sizi rakiplerden ayıran sizce nedir?

iyzico olarak 2013 yılında ödeme sistemlerine pazarına giriş yaparken çok önemli bir amacımız vardı; "Finansal hizmetleri demokratikleştirmek ve herkes için ulaşılabilir kılmak." Küçük ve orta ölçekli işletmelerin başarılı olmasının ekonominin sürdürülebilir büyümesine olacak katkısına baktığımız zaman, burada karşılıklı yarar sağlayan bir ilişkinin kurulmasını önemli buluyoruz. Küçük ve orta ölçekli işletmeler bir pazarlama aracı ve geleneksel perakendeye alternatif olarak çevrimiçi ticaretin artan popülaritesine katılmasını çok değerli buluyoruz. Ancak adil alışveriş ve tüketicilerinde seçim hakkına saygı için, pazarın tekelleşmemesi gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle KOBİ'leri destekleyen, onların sorunlarına da odaklanan çözümlere odaklandık. Çevrimiçi pazar yerleri e-ticaretin gelişmesine yaptığı katkı yadsınamaz. Pazarın herkes için verimli olabilmesi büyük markalar kadar küçük ve orta ölçekli işletmelerinde oyunda kalması gerekiyor. Rekabetin daha eşit koşullarda sürebilmesi için mutlaka KOBİ'lerin desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz. Ve bu misyonumuzun bizi farklılaştırdığını düşünüyoruz.

BİZE ULAŞIN