İlk hedef Berlin

GİRİŞ TARİHİ: 19.05.2025 GİRİŞ TARİHİ: 11:54 SON GÜNCELLEME: 19.05.2025 11:54
Sokak ve spor modası konseptiyle 10 yılda 65’ten fazla mağazaya ulaşan Sneaks Up’ın sahibi Ünal Group, yurtdışını da gözüne kestirdi. İş Bankası Grubu iştiraki Maxis Girişim Sermayesi ve Lycian Capital-Azimut Grubu ortaklığından yatırım alan şirketin hayali, Berlin…

ÖZBEY MEN/ Perakende sektörü Türkiye'de son yıllarda en fazla büyüyen alanların başında geliyor. Gerek yerli, gerekse yabancı perakende zincirlerinin bu büyümesinde alışveriş merkezlerinin sayısındaki artışın katkısı kuşkusuz çok fazla. Perakende zincirlerinin stratejileri de çoğu kez birbirinden farklı. Kimi mağazaya giren tüketicinin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlarken, kimi de spesifik bir alanda uzmanlaşmayı tercih ediyor. Bunlardan biri de Ünal Group. Dünyaca ünlü Nike ile 2008 yılında partnerlik kuran şirket, bu dünya devinin de desteğini alarak yaklaşık 10 yıl önce Sneaks Up ismiyle multibrand mağazacılığa adım attı. Kısa sürede 65'in üzerinde mağazaya ulaşan Ünal Group'un bu başarısı yatırımcıların da ilgisini çekti. Nitekim Türkiye İş Bankası Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Maxis Girişim Sermayesi ve Lycian Capital - Azimut Grubu ortaklığından yatırım aldı. Bu sinerjiyle hedeflerini büyüten firma, sadece Türkiye sınırları içinde kalacak gibi görünmüyor. Keza ilk yurtdışı lokasyonunu da belirlemiş durumda. Sneaks Up Kurucu Ortağı ve CEO'su Mustafa Ünal, en büyük hedeflerinden birinin, sokak ve spor modasının merkezlerinden biri sayılan Berlin'de bir mağaza açmak olduğunu belirtiyor. Ünal ile perakende sektörünü ve firma olarak büyüme planlarını konuştuk…

Sneaks Up markası nasıl doğdu? Bu işe nasıl girdiniz?

2008 yılında Nike'ın NSP (Nike Store Partnered) partneri olarak spor perakende sektörüne Ünal Group adıyla giriş yaptık. Ülkemizdeki organize perakende sektörüne yapılan yatırımları biz de fırsat bilerek spor perakende sektöründeki vitesimizi artırdık ve hızla büyüdük. Kendi markamızı oluşturma hedefimiz ve Nike Türkiye'nin destekleri ile 2014 yılında multibrand sneaker konseptinde Sneaks Up markamızı kurduk. Böylece, dünyada sporun yükselişi ve tüketicilerin ilgisi sonucu sokak modası trendlerinin arttığı bir dönemde, ülkemizde sneaker kültüründen beslenen bir spor modası konsepti oluşturduk. Markamız basketbol, sokak kültürü ve sneaker tutkumuzdan ilham alarak Sneaks Up adını aldı. Geçtiğimiz yıl 10. yılımızı büyük bir heyecanla kutladık. Bugün ise Türkiye'nin önde gelen spor moda perakende markası olarak Lycian Capital - Azimut Grubu ortaklığı ve Türkiye İş Bankası Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Maxis Girişim Sermayesi tarafından yatırım almanın gururunu yaşıyoruz.

İlk mağazayı ne zaman, nerede açtınız? Şu anda kaç mağazanız var?

İlk mağazamızı 2014'te Marmara Forum AVM'de açtık. Marka kimliğimizi değiştirdiğimiz 2018 yılında Zorlu Center AVM'de ilk deneyim mağazamızı kurduk. Tam bir yıl sonra ise İzmir'de ilk Sneaks Up mağazamızı açarak Anadolu efektimize başlamış olduk. Yine ilkini İzmir İstinyepark'ta açmış olduğumuz CAMPUS mağazamız ile kişiselleştirme istasyonu, nail art, canlı dj performansı, basketbol kortu, kaykay pisti ve servislerinin bir arada bulunduğu, özel basketbol ve sneaker koleksiyonları ile tüketicilerimize sunduğumuz deneyim mağazacılığı konseptimizi geliştirdik. 2024 yılı sonunda İstanbul Akaretler No:20'de açtığımız mağazamızla sneaker ve deneyim anlayışımızı bir araya getirerek bir sosyalleşme, eğlence ve alışveriş alanı oluşturduk. Sneaks Up olarak ülkemizin 7 bölgesindeki 18 büyük şehrinde 65'in üzerinde mağazamız, özel koleksiyonlarımız ve hizmetlerimizle müşterilerimize alışveriş yapmanın ötesinde bir deneyim sunmaya devam ediyoruz.

Hangi markaların ürünlerini satıyorsunuz?

Sneaks Up olarak hem global spor ve sokak modası markaları hem de yerli sokak modası markaları ile iş ortaklıklarımız bulunuyor. Bu değerli 40'a yakın markanın özel koleksiyonlarını tüketicilerimize sunmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Nike ve Jordan ile olan stratejik partnerliğimizin yanında adidas, PUMA, New Balance, Champion, Vans, Converse, Les Benjamins, Dickies, The North Face gibi markalar iş ortaklarımız arasında. Söz konusu markaların otantik ve özel sneaker koleksiyonlarını, spor ve sokak modası giyim ve aksesuar ürünlerini müşterilerimize sunuyoruz. Spor moda perakende markası olma yolculuğumuzda tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerinin yanında trendlere göre yeni marka ve ürün grupları ile distribütörlük ve işbirliği görüşmelerinin yanı sıra pazar araştırması çalışmaları yapmaya devam ediyoruz. Ayrıca Ünal Group olarak Champion markasının Türkiye distiribitörlüğünü de yürütüyoruz. Champion markasını Türkiye'deki önemli moda & spor mağazalarında ve Champion mağazalarında tüketicilerimizle buluşturuyoruz.

Yabancı markaların Türkiye pazarına ilgileri nasıl?

Yabancı markaların Türkiye pazarına olan ilgisi her geçen gün artıyor. Spor markalarında Avrupa ve Amerika menşei markaların tamamı ülkemizde distribütörlüklerle veya kendileri ofis açarak pazarda konumlanıyor. Uzakdoğu markaları ise araştırmalar yaparak fırsatları değerlendiriyorlar. Ülkemizin genç popülasyonu, tüketim alışkanlıkları, güncel ve trend ürün satın alma potansiyeli bütün markaların dikkatini çekiyor. Her ne kadar bu dönemde piyasalarda yaşanan hareketlilik sebebiyle yatırımlar konusunda temkinli hareket etseler de, Türkiye'nin bütün markaların radarında olduğunu ve ülkemizdeki potansiyelin ve fırsatların farkında olduklarını söyleyebilirim.

Mağazaların tamamını kendiniz mi işletiyorsunuz?

Sneaks Up olarak kurulduğumuz günden bu yana ana stratejimiz tamamen kendi kaynaklarımızla kendi mağazalarımızı açmak üzerinden ilerliyor. Çok az sayıda franchise mağazamız var, onlar da genelde AVM yatırımcılarından oluşuyor. Bu stratejiyi sürdürerek çoğunlukla kendi mağazalarımızla olmak üzere ve yakın zamanda da Maxis Girişim Sermayesi ve Lycian Capital - Azimut Grubu ortaklığı tarafından aldığımız yatırımla birlikte büyümeye devam etmek istiyoruz.

2025 yılında Türkiye'de kaç mağaza açacaksınız? Bunlar hangi şehirlerde açılacak?

2024 yılı bizim için çok verimli geçti ve Türk Lirası bazında yüzde 100 büyüdüğümüz bir yıl oldu. Yıl sonu itibariyle 60'ın üzerine çıkardığımız mağaza sayımızı 2025 yılı itibariyle 80'e yükseltmeyi ve bilinirliğimizi büyük şehirlerin ötesinde tüm Türkiye'de artırmayı hedefliyoruz. Anadolu'da tüketicilerimize ve Sneaks Up dostlarına deneyim alanları oluşturup trend spor ve sokak modası ürünlerini servis edeceğiz. Lokasyon bizim için çok önemli, hedeflediğimiz mağaza trafiğine ulaşacağımız, 300-1000 m2 aralığında ve geniş cepheli, ciro kira performansı hedeflerimize uyan mağazalar seçmeye dikkat ediyoruz.

Yurtdışında da mağaza açma planınız var mı?

Elbette, stratejik planlarımız arasında sadece Türkiye pazarında değil, yurt dışında da Sneaks Up bayrağını dalgalandırmak var. 5 yıl içinde yakın coğrafyada bulunan ülkelerle başlayıp 10'a yakın ülkede olmayı hedefliyoruz. Hayallerimizden bir tanesi de sokak ve spor modasının merkezlerinden biri sayılan Berlin'de bir mağaza açmak. Bu şahsi olarak benim de en büyük hayallerimden biri diyebilirim.

"Campus" isimli mağazanızın Sneaks Up'tan farkı ne?

Müşterilerimize sunduğumuz marka deneyimi kurulduğumuz günden beri önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Campus mağaza konseptimizin arkasındaki fikir de alışverişi sıra dışı bir deneyim haline getirmek, mağazacılık anlayışını baştan yaratarak müşterilerimizin keyifli zaman geçireceği, sohbet edeceği mekanlar kurgulamaktı. İstanbul ve İzmir'de olmak üzere Türkiye'de toplam 3 adet olan "Campus" ismiyle faaliyette olan mağaza konseptimizde müşterilerimize alışveriş yapmanın ötesinde bir deneyim sunuyoruz. Müşterilerimizin kahvesini yudumlarken sosyalleşebileceği, basketbol oynayabileceği alanlar yarattığımız Campus mağazalarımızda; çift potalı basketbol sahası, gaming alanı, ürün kişiselleştirme alanı, mini kaykay rampası ve DJ performans alanı gibi alışverişte ezber bozan birçok yenilik sunuyoruz. Campus mağaza hikayemizi diğer büyük şehirlere de taşımayı hedefliyoruz. Sneaker ve kahve tutkunlarını bir araya getirdiğimiz yeni Akaretler mağazamızda Härman Coffee ile bir iş birliği yaptık.

Türkiye perakende sektörü açısından nasıl bir pazar?

Türkiye perakende sektörü fırsatlarla dolu bir pazar ancak müşteriyi gerçek anlamda tanımak şart. Ne istediğini bilen ve hızla değişen trendleri takip eden bir kitleye uyum sağlamak, doğru ürünü, doğru zamanda, doğru bir hedef kitleye sunabilmek oldukça önemli. Sneaks Up olarak en büyük gücümüz de bu, hedef kitlemizi de oluşturan komünitemizi çok iyi tanıyoruz. Sneaks Up uygulamamızla 1,5 milyondan fazla kullanıcı ve 700 bin aktif kullanıcıya hizmet veriyor, genel merkezimiz ve mağazalar dahil olmak üzere toplam 900 kişiye istihdam sağlıyoruz. Bu sayede 50 mağazayla başladığımız 2024'ü 63 mağazayla kapattık. 2025 yılında da bu performansı sürdürmeyi, 15 yeni mağaza açarak 200'e yakın yeni istihdam yaratmayı planlıyoruz. 2025 yılı sonuna kadar da yaklaşık yüzde 50'lik bir büyüme öngörüyoruz.

"Uzakdoğu spor markalarıyla temaslarımız sürüyor"

Önümüzdeki dönemde spora, sokak kültürüne ve modasına yatırım yapmaya devam edeceklerini söyleyen Mustafa Ünal, şu bilgileri veriyor: "Sneaks Up'ın DNA'sına uygun markaların ürünlerini mağazalarımıza taşırken global ve Türk markalarına özel anlaşmalara ve distribütörlüğünü de üstlenmeye devam etmeyi hedefliyoruz. Yakın dönemde "On" markasını da sneaker tüketicilerimize sunmaya başladık. Avrupa menşei sokak modası ve sneaker markaları ile görüşmelerimiz devam ederken dünyadaki büyüyen pazar olan Uzakdoğu spor markaları ile de temaslarımızı sürdürüyoruz. Ülkemizde iş ortaklığı yapmak istediğimiz sokak modası, kadın ve kahve markaları ile Sneaks Up dostlarına yeni sürprizlerimiz olacak. Sneaks Up'ın basketbol, müzik, dans, sokak ve sneaker kültürüyle uyum sağlayan, otantik koleksiyonlar sunan markaları getirmeye özen gösteriyoruz. Hedef fiyatımız olan 80- 150 euro fiyat aralığında ürünleri olan markalar ile görüşüyoruz. Öncelikli olarak hedef kitlemize uygun, bizi ve dünyamızı yansıtabilecek zamansız ve ikonik koleksiyonları tercih ediyoruz. Spor perakende sektöründe oyunun en önemli kuralı kalite standardını korumak. Biz de raflarımızda görebileceğiniz her bir üründe bu standardı korumaya özen gösteriyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.