Meditasyona bu yıl yarım milyar dolar harcayacağız

GİRİŞ TARİHİ: 12.04.2022 GİRİŞ TARİHİ: 11:56 SON GÜNCELLEME: 12.04.2022 11:56
Deloitte’un hazırladığı Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Öngörüleri raporuna göre meditasyon ve farkındalık uygulamaları, 2022’de 500 milyon dolarlık bir pazara dönüşecek.

Deloitte'un Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) sektörlerine ilişkin tahminlerini paylaştığı TMT Öngörüleri 2022 raporuna göre meditasyon ve farkındalık (mental health) uygulamaları, 2022'de de hızlı büyümelerini sürdürecek. Araştırmaya göre dünya genelinde halen 20 bini aşkın meditasyon ve farkındalık uygulaması kullanılıyor. Bu uygulamalar aralarında Snapchat ve Bumble'ın da olduğu birçok online servis ve uygulama ile iş birliğine giderek daha fazla kullanıcıya ulaşmaya çalışıyor.

Deloitte Türkiye Teknoloji Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş, meditasyon ve farkındalık uygulamalarının kullanımında görülen bu artışta, pandeminin de büyük etkisi olduğunu söyledi. Aslantaş, "Bu tür uygulamalar kaygı ve depresyon gibi yaygın ruh sağlığı sorunlarıyla baş etmede kullanılıyor. Son iki yıldır hayatımızın her alanını etkileyen pandeminin de etkisiyle, bugün dünya genelinde 800 milyona yakın insan ruh sağlığı sorunlarıyla karşı karşıya. Bu durum pek çok insanın, meditasyon ve farkındalık uygulamalarına olan bakış açısını da değiştirdi" diye konuştu.

PROFESYONEL YARDIM VERECEK PERSONEL SAYISI YETERSİZ

Araştırmaya göre dünya genelinde pandemiyle birlikte artan ruh sağlığı sorunlarına çözüm getirebilecek profesyonel personel sayısı da vakalara müdahale de sayıca yetersiz kalıyor. Başta Çin olmak üzere Asya ülkelerinde personel yetersizliği daha da fazla göze çarpıyor. Uzmanlar, pek çok vakada, meditasyon ve farkındalık uygulamalarının semptomların azalmasında etkili rol oynayabildiğini vurguluyor.

KÜRESEL EKONOMİ İÇİN BÜYÜK TEHDİT

Araştırmaya göre pandemi öncesinde ruh sağlığı sorunlarının, dünya ekonomisine yıllık maliyetinin 2,5 trilyon doları bulduğu tahmin ediliyordu.

Pandemi etkileri dahil edilmeden bu maliyetin, 2030 yılına kadar 6 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor.

Sadece 2021'de kaygı ve depresyon nedeniyle yaşanılan verim kaybının maliyetinin 1 trilyon dolar olduğu öngörülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.