Şirketler yazılımcı avına çıktı

GİRİŞ TARİHİ: 03.06.2021 GİRİŞ TARİHİ: 11:32 SON GÜNCELLEME: 03.06.2021 11:37
Dünya genelinde yazılımcı sayısı 24 milyonda kaldı, şirketler yetenek avına çıktı. Yerli girişim Exceptionly, yazılımcılarla şirketleri buluşturmaya başladı.

Dünya genelinde yalnızca 24,5 milyon yazılımcı olmasına rağmen, hızla dijitalleşen şirketlerin talebi her geçen gün artıyor. ABD'de şirketler bir yazılımcıyı istihdam etmek için yaklaşık 30 bin dolar harcama yapıyor. Türk girişimciler ise dünyadaki yazılımcıların yüzde 10'unu bir araya getirerek, şirketler için yapay zeka destekli yetenek platformu kurdu.

Pandemi sürecinde yalnızca sektörler değil meslek grupları da özellikle 2020 için öngördüğü hedeflere ulaşmada zorlandı. Bunların başında yazılım geliştiricileri geldi. Evans Data tarafından hazırlanan 2020 Global Yazılım Geliştirici Nüfusu ve Demografik Araştırması'na göre dünya çapındaki yazılım geliştirici nüfusu 2020'de 500 bin artarak 24,5 milyona erişse de pandemi nedeniyle, öngörülen yüzde 4'lük artışın yarısında kaldı.

Hızla dijitalleşen şirketlerin yazılımcı ihtiyacı cevapsız kalırken yazılım geliştiricilerle şirketleri buluşturan yerli girişim Exceptionly'den önemli bir hamle geldi. "Mühendisten-mühendise işe alım deneyimi" adını verdiği bir yapı kuran girişim, bünyesinde hazırladığı küresel ölçekteki test ve değerlendirmelerinden geçen 2 milyonu aşkın yazılım geliştiricisiyle ABD başta olmak üzere Kanada, İngiltere ve Avrupa ülkelerinde faaliyet gösteren şirketlerin yazılımcı ihtiyacına yanıt veriyor.

Microsoft ve Spotify'da çalışan Türk girişimci şimdi yetenek avında

Daha önce dünya devleri Microsoft ve Spotify'da yöneticilik yapan ve geçtiğimiz günlerde Kurucu Ortak ve Operasyonlardan Sorumlu Başkan (COO) olarak Exceptionly'de göreve başlayan Ergül Çivi, yaptığı açıklamada "Şirketler ürün başarısını garanti altına almak için yazılım yeteneğine yatırım yapıyor, ancak çoğu zaman fayda/maliyet dengesi sürdürülemez hale geliyor. Dahası, yazılım geliştiricilerine gitmesi gereken teknoloji bütçelerinin yüzde 85 gibi büyük bir kısmı yetenekli profesyoneller yerine dış kaynak şirketlerine gidiyor" dedi.

Büyük veri ve yapay zekayla güçlendirilmiş, objektif ve adil işe alım sınavları olmadan küresel anlamda başarılı olmanın imkansız olduğunu belirten Çivi, "Yazılım mühendisliğinde karar vericilerin genellikle çok net ihtiyaçları var. Ancak onlarca teknolojinin, yüzlerce kütüphanenin bulunduğu, her gün değişen ve gelişen yazılım teknolojileri dünyasında pek çok şirketin mevcut insan kaynakları ekipleri yeni nesil yeteneklere ulaşmakta zorlanıyor. Günün sonunda verimsiz aday ve mülakatlarla zaman kaybediliyor. Exceptionly olarak bu noktada şirketlere destek veriyor, müşterilerimizin operasyonel yükünü azaltıp işe alım süreçlerini hızlandırmanın yanında küresel yeteneklere ulaşma imkanıyla yüzde 50'nin üzerinde maliyet avantajı sağlıyoruz" ifadelerini kullandı.

Kadın yazılımcılar her 10 yazılım işinden birini bile alamıyor

Yeni görevi kapsamında,kadın yazılımcıları güçlendirmeye odaklanacaklarını belirten Ergül Çivi, "Şirketimizin kurucu ortağı Sinan Ata'nın önderliğinde 2 milyonun üzerinde yazılım geliştiricinin mesleki bilgi ve deneyimlerini sınayan bir yapı kurduk. Bugün 170 ülkeden dünyadaki toplam yazılımcı nüfusunun yüzde10'undan fazlasına ulaşarak tarafımıza yetkinlikleri sınanmış adayları şirketlerle bir araya getiriyoruz. Şimdi ise kadın yazılım geliştiricilerin önünü açmak ve bu alanda da maalesef giderek derinleşen eşitsizliklerin giderilmesi için önemli bir başlangıç yapma zamanı. Araştırmalar yazılım mühendisliği alanında çalışan kadınların, işlerin en fazla yüzde 15'ini, bulut bilişim alanında ise yüzde 12'sini alabildiğini gösteriyor. Yazılım endüstrisinde toplumsal cinsiyet eşitliği verileri fazlasıyla üzücü ve ne yazık ki iyiye doğru da gitmiyor. Hayatın her alanında olduğu gibi yazılım sektöründe de kadınların güçlenmesini sağlamak zorundayız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.