Türkiye global oyuncu olma yolunda

GİRİŞ TARİHİ: 13.08.2025 GİRİŞ TARİHİ: 13:04 SON GÜNCELLEME: 13.08.2025 13:04
Haziran 2025 verilerine göre Türkiye’deki toplam kartlı ödeme tutarı 1,91 trilyon TL’ye ulaştı ve bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre %51’lik bir artışı temsil ediyor. İnternetten yapılan kartlı ödemeler ise 557,3 milyar TL ile toplam hacmin %29’unu oluşturdu. İşlem adedi ise %7 artışla 222,4 milyon olarak gerçekleşti.

Ülke genelinde faaliyet gösteren 856 fintek şirketiyle Türkiye, hızla nakitsiz toplum hedefine ilerliyor. Fintek ekosisteminin en güçlü temsilcilerinden Rubikpara, bu dönüşümün en önemli aktörlerinden biri olma yolunda ilerliyor.

Fuzul Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Rubikpara Yönetim Kurulu Başkanı R.Yusuf Akbal, fintek sektörünün yalnızca finansal teknolojilerin değil, aynı zamanda ekonomik vizyonun da merkezine yerleştiğine dikkat çekti:

Akbal, "Fintek sektörü artık sadece ödeme sistemleriyle sınırlı değil; ekonomik dönüşümün lokomotifi haline geldi. Türkiye'deki fintek girişimleri, fikir aşamasından çıkıp global ölçekte ölçeklenebilir yapılara dönüşmeli. 2023'te fintek alanına yapılan yatırım sadece 29 milyon dolardı. Ancak 2024'ün ilk yarısında Startup Centrum'un raporuna göre toplam 586,8 milyon dolarlık yatırım gerçekleşti ve en büyük 10 yatırımın 3'ü fintek sektörüne yapıldı. Bu, sektörün hâlâ yatırımcı radarında olduğunu gösteriyor," dedi ve ekledi:

"Yeni yayınlanacak olan tebliğ ile birlikte regülatif otoritenin iş yapma biçimini ve süreçleri daha net şekilde çerçevelemesi sayesinde ödeme sistemleri tarafında performans değişiklikleri olacağını öngörüyoruz. Bu durumun, yatırımcı kitlenin sektöre yönelik şüphelerini azaltarak daha sağlıklı ve öngörülebilir yatırım süreçlerinin önünü açacağına inanıyoruz. Türkiye'nin teknolojiye sadece uyum sağlayan değil, yön veren bir ülke olması için 'deneyebilme özgürlüğü'ne, sandbox ortamlarına ve güçlü altyapı yatırımlarına ihtiyacı var."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.